Varianta de sud a centurii de ocolire a Timișoarei stagnează de un an de zile la stadiul de avize și exproprieri. Dacă președintele CJT Călin Dobra spune că s-a reconfigurat traseul pentru a deservi cât mai bine și comunele din zona periurbană, deputatul PRO România Adrian Pau lansează o ipoteză de tip teorie a conspirației, cum că conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara ar sabota proiectul centurii, în defavoarea județului Arad!
Adrian Pau a dezvăluit că la o ședință importantă, pentru unul dintre ultimele avize necesare pentru varianta de sud a centurii, conducerea DRDP Timișoara pur și simplu nu s-a prezentat! ”Acum două săptămâni, la București trebuia să aibă loc Comisia pentru siguranța circulației, în care să se discute și să primească avizul centura orașului. Încă o dată, DRDP nu a catadicsit să meargă și să-și susțină punctul de vedere. Au fost câteva explicații halucinante, că nu au găsit bilet la avion. Este de-a dreptul de nedescris! A mers constructorul și reprezentantul Consiliului Județean. Nu știu ce se întâmplă la DRDP. Nu vreau să cred că în momentul de față, conducerea venită de la Arad face totul ca acești bani să nu fie alocați pentru centura din Timișoara , ca să rămână mai mulți bani pe bugetul următor pentru ceea ce înseamnă Aradul. Au constat că mai sunt foarte multe puncte de vedere unde ar mai trebui să facă alte exproprieri, au constat cu surprindere că raza de coborâre de pe centură este 15%, ceea ce ar înseamna să reducă foarte mult viteza, raza pentru o asemenea șosea ar trebui să fie de minimum 25%”, acuză deputatul.
Cristian Ilie Ispravnic conduce acum DRDP Timișoara. Arădeanul a fost în trecut consilier județean din partea PSD, în județul de la nord de Banat. De altfel, vineri, Călin Dobra a discutat despre acest proiect la conferința prilejuită de vizita Vioricăi Dăncilă la Timișoara. Liderul de județ nu a pomenit ceva critic despre Ispravnic. Pau, fost coleg de partid cu șeful DRDP, și-a permis să-l ”mitralieze”. ”Dacă spuneau că n-au mașini, făceam o chetă! Făceam într-un el, că e interesul județului nostru. Le puneam o mașină personală, mă sacrificam eu. Dar nu este normal să se discute un proiect al tău în comisia pentru siguranța circulație și tu să nu își trimiți reprezentanți”, a tunat Adrian Pau.
Drumul Boilor, atât de necesar, încurcă centură
Pau nu a ratat ocazia discuției despre centură pentru a lansa săgeți și spre primarul Nicolae Robu. Politicianul din PRO România a amintit că în momentul când s-a făcut studiul de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a de sud a Timișoarei, nu s-a luat în calcul că în sfârșit, Drumul Boilor, ce leagă orașul de Moșnița Veche, va fi asfaltat, după ce ani de zile a fost drum de pământ. Pau spune că nu s-a respectat legea pentru autorizația de construcție.”Studiul de fezabilitate făcut pe genunchi ar trebui să fie respectat în totalitate în proiectul tehnic. La vremea respectivă nu se știa că se va face Drumul Boilor. Acum, domnul primar face Drumul Boilor, care se va intersecta cu centura. Acolo va trebui să se întâmple ceva. Nu este prevăzut un pasaj nici pe o parte, nici pe cealaltă. Când vom construi centura, Drumul Boilor va fi gata. L-aș întreba pe domnul primar, fără să fiu răutăcios, cum a reușit dânsul să emită autorizația pentru un drum care trece prin două localități, Timișoara și Moșnița și cel care emite autorizația, conform legislației în vigoare, este Consiliul Județean. Eu am convingerea că acea autorizație nu este valabilă în momentul de față! Primăria Timișoara nu poate să emită autorizații de construcție pentru Moșnița!”, a punctat Pau.
Deputatul Adrian Pau a vorbit și despre alte probleme, ale centurii per ansamblu, inclusiv aspecte din zona de nord, cum ar fi intersecția cu intrarea în comuna Sânandrei. Pau spune că Ispravnic ”sabotează” centura Timișoarei ca să fie mai mulți bani de asfaltări în județul său de baștină, Arad! ”Nu avem indicatori de performanță pentru coborârea de la Sânandrei. Degeaba am discutat cu colegii mei, parte din parlamentari, să bugetăm acest obiectiv pe lista de anul viitor. Probabil nu vom reuși acest lucru, pentru că DRDP nu-și îndeplinește atribuțiile. Ar trebui să ne creeze toate condițiile pentru ca noi să avem un obiectiv bine fundamentat, pentru ca noi să-l propunem la finanțare. Timișoarei și Timișului i se face o mare nedreptate. Nu știu dacă este intenționat sau nu, nu știu dacă este concertat sau nu. La Arad sunt investițiii pe drumurile naționale. Ce investiții s-au făcut pe drumurile naționale din Timiș?”, a mai spus Pau.
Parlamentarul a mai precizat că sunt și alte aspecte ignorate în studiul de fezabilitate pentru centura de sud, cum ar fi intersecțiile cu magistralele de curent sau cu canalele de irigații.