Eșecul nu înseamnă un sfârșit de drum, ci poate fi chiar primul pas către succes. A demonstrat-o Vlad Mocanu, un tânăr de 23 de ani care, după ce a stat de vorbă cu unii dintre cei mai influenți oameni de afaceri din țară, a aflat că greșelile pot construi, nu doar dărâma. Asta, doar dacă nu renunți. Toate aceste mărturii au fost cuprinse în cartea sa, „Eșecuri de Succes”, lansată miercuri seară, la Clinica Medici`s Academica din Timișoara.
Suntem obișnuiți să credem că eșecul nu este bun, iar datele arată că 92% dintre oamenii de afaceri care au trecut printr-un eșec se retrag din antreprenoriat. Vlad Mocanu și-a propus să întoarcă statisticile și a adunat în cartea sa, „Eșecuri de Succes”, 70 de povești ale antreprenorilor români care au dat greș, unii dintre ei chiar și de cinci ori, dar care nu s-au dat bătuți.
„Povestea a început din două eșecuri pe care le-am avut. Am început să mă întreb dacă pentru un antreprenor care nu are în jur exemple e normal să treacă prin eșec. Am văzut că se promovează foarte mult succesul și pentru un tânăr ca mine a devenit sufocant. După ce am vorbit cu antreprenori din țară, am văzut că este normal să trecem prin eșec. M-am gândit să inspir alți tineri ca mine să nu le fie teamă de eșec. Într-o societate în care toți vânează succesul eu m-am gândit să vânez eșecul”, a spus Vlad Mocanu.
Oameni de afaceri printre care Adrian Bădescu, co-fondatorul Clinicilor Medici`s, Călin Iepure, CEO-ul Bizz.Club sau Radu Lupaș, co-fondatorul Salad Box, vorbesc în carte despre perioadele negre din viața de antreprenor. Gigi Honcaș, CEO Zuper-Curat, povestește cum a reușit să guste succesul după ce a închis o firmă după doar o lună, Daniel Crăciun, fondatorul Lensa.ro, a scris despre cinci eșecuri urmate de Lensa.ro deschisă cu o investiție de doar 500 de euro, iar lista poate continua.
„Am avut două eșecuri unul după celălalt și, de obicei, după primul te ridici, iar după cel de-al doilea renunți. Și nu am renunțat. Pentru a te ridica foarte sus e nevoie să cobori foarte mult și, de cele mai multe ori, eșecul e doar preludiul succesului. Trebuie doar să ai un vis, să crezi în tine, să nu te deprimi și să mergi mai departe”, a spus Adrian Bădescu.
„Eșecuri de Succes” este pentru cei care vor să devină antreprenori, au trecut printr-un eșec și au nevoie de motivație, se află într-un moment dificil sau vor să afle care sunt greutățile prin care au trecut câteva dintre brand-urile de succes din România.