Escrocii, tot mai aproape de companii, prin intermediul online-ului

Firmele ar trebui să fie cu ochii-n patru în momentul în care primesc un telefon sau e-mail de la așa-zișii furnizori de bunuri și servicii cu scopul modificării datelor bancare – este semnalul de alarmă pe care Poliția-l trage prin intermediul campaniei europene de prevenire a fraudelor informative: #CyberScams.

Vigilența angajaților companiilor (cu îndatoriri de efectuare a plăților) ar trebui sporită la maximum, în momentul în care persoane necunoscute/neidentificabile solicită modificarea anumitor date, cum ar fi: numărul de cont, banca la care contul este deschis ș.a.m.d. Efectul neatenției/neglijenței deponenților ar putea duce la sapă de lemn compania în cadrul cărei activează, escrocii fiind, în acest caz, singurii câștigați.

Iată câțiva pași de care ar trebui să țină cont angajații pentru a nu fi trași în piept:

– verificarea oricărei solicitări pretinse a fi din partea creditorilor (în special, modificarea datelor bancare) prin intermediul datelor din corespondența anterioară a furnizorului;

– instituirea unor proceduri suplimentare de verificare cu beneficiarul, în cazul sumelor mari;

– anunțarea beneficiarului prin e-mail, precum și specificarea băncii de la care s-a efectuat plata;

– restricționarea informațiilor postate pe rețelele de socializare cu privire la firma angajatoare.

La fel ca angajații, angajatorii trebuie să cunoască riscurile la care se expun pentru a evita să rămână lefteri. Prin urmare, indiferent de împrejurări, în astfel de cazuri, cea mai sigură variantă rămâne sesizarea organelor competente.

Sursă foto: banksocal.com