Efectul a două sau mai multe site-uri pentru afacerea ta!? Nebunia!

Poti avea mai multe site-uri dar te paște nebunia

Google iar a schimbat niște reguli! Acum poți avea oricâte site-uri pentru aceeași afacere. Dispar și site-urile gen Google Business…

În primul rând, poate mai corectă ar fi întrebarea dacă merită să ai două sau mai multe site-uri pentru afacerea ta!? Adică dacă ai un business îl poți promova mai bine astfel încât să-ți aducă mai multe beneficii? O curiozitate legitimă ar fi să vreți să știți dacă sunt întreprinzători care să-și dorească acest lucru. Din experiență, vă spun că au fost și sunt. Și sigur vor mai fi!

Exemple de afaceri în care patronii se gândesc în mod intens să aibă site-uri multiple: firmele de tractări auto, firmele (sau persoanele fizice) care oferă servicii de „rent a car”. Mai sunt, dar să ne rezumăm la acestea două.

Una dintre cele mai profitabile afaceri în România

În Timișoara, de exemplu, a fost o firmă care avea la un moment dat 10 (zece) site-uri! Să-i spunem „Aripile abastre”, doar așa, de dragul discuției. Toate site-urile trebuiau să obțină clienți pentru tractări auto. Dacă nu știați, remorcările auto sunt un business înfloritor în România. Motivul este logic: sunt atâtea rable pe șosele, încât este de neconceput să nu se strice în permanență câte una. Apoi, accidentele, suntem doar fruntași în Europa la aceste statistici.

Atunci când ești cu mașina în șanț, când ai făcut accident și nu te mai poți deplasa din cauza avariilor, suni la telefon și alegi prima firmă de tractări care apare pe Google. Ești presat, nu mai stai la discuții și acepți prețul care ți se cere. Un preț piperat, cum numai la „Aripile albastre” găseai!…

Ți s-a stricat mașina și ești undeva la 50 de km de casă. E mașina ta, alta nu ai, ești amărăștean cu un second hand de care ești mândru. Dar, uite că a crăpat! Pui mâna pe telefon și cauți o firmă de tractări. Of, la „Aripile albastre” este scump! Mai cauți, găsești un preț mai mic dar vrei și mai și. Cauți alt site, dai de același preț. Altul, la fel, în fine alegi unul, dar tot la „Aripile albastre” ai ajuns, și-ți dai seama de asta când vine să te tracteze!

Ați înțeles ideea, cu zece siteuri creezi o rețea din care nu are cum să-ți scape clientul! Trebuie doar să investești în SEO ca să-ți fie site-urile afișate în primele căutări…

Administrarea mai multor site-uri; pro și contra

Prima și cea mai mare era impusă de Google care a creat (mai demult) portalul „MyBusiness”. Aici îți puteai administra afacerea și localizarea ei având o adresă fizică și un număr de telefon. La aceeași adresă nu puteai avea decât o firmă și un număr de telefon. Dacă puneai adresa la o clădire de birouri mai puteai fenta. Dar tot îți trebuia un număr de telefon distinct, o adresă de e-mail diferită.

Vă rog să vă închipuiți cam cum era în birou la „Aripile albastre”. O masă cu zece telefoane, fiecare pentru un site! Plus telefoanele personale, căci nu era să răspunzi la orice rablă defectă când erai în pat cu iubita!

În contul de „MyBusiness” aveai posibilitatea să creezi un mini site cu șablon oferit de Google. Apoi, dacă erai băiat deștept și știai să te promovezi aveai mereu pe prima pagină câteva site-uri. Mai mult, puteai să ai una-două locații pe Google Maps de firme care oferă servicii de tractări.

Marea dificultate era complexitatea. Cam dificil să te-ngrijești de zece site-uri, să nu se prindă Google că e același lucru că asta însemna „Black Hat SEO”, adică practici nelegale! Trebuia să ai site-urile măcar ușor diferite. Penalizarea de la Google dacă descoperea că ai conținut identic nu era că-ți ia boii de la bicicletă, ci te ignora! Or, ai făcut o afacere din asta și nu merita să-ți pierzi investiția. Mai bine ești atent!

Google se schimbă mereu…

Din luna martie Google nu mai arată site-urile făcute din contul de MyBusiness. Un singur număr de telefon poate fi responsabil pentru mai multe afaceri. Altfel spus, un administrator poate gestiona mai multe conturi de Google MyBuisness. Nu mai ai nevoie de atâtea numere de telefon!

De câteva zile, de la John Muller (șeful secției de căutări de la Google) am aflat că poți avea oricâte site-uri. Nu contează. Dar îți va fi greu să le gestionezi pe toate la aceeași calitate. Altfel spus, conținutul ar putea fi și identic, nu este un element care să determine clasamentul. Dar de avut poți să ai câte vrei, nu afectează clasamentul.

Dacă aceste schimbări ar fi venit mai devreme, cei de la firma de tractări auto „Aripile albastre” ar mai funcționa și acum. Poate. Căci patronul lor și-a pierdut mințile, păi cine ar fi în stare să lucreze simultan cu atâtea numere de telefon!? Altfel, poate că „Aripile albastre” ar fi funcționat și acum, cu un patron cu mintea clară…

De ce le schimbă Google pe toate, așa, când și cum vrea? Probabil ca să nu înnebunim de atâta monotonie. Totul e să fii pe fază când apare schimbarea!

Citește și:


/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/