După eforturi financiare și muncă de 2 ani, Aeroportul Caransebeș a fost autorizat!

După doi ani de zile de lucrări de reabilitare și reparații, Aeroportul Caransebeș a primit autorizația de funcționare pentru aerodrom, de la Autoritatea Aeriană Civilă Română.

Doi ani de zile s-au efectuat reparații pentru a aduce pista și platforma la nivelul la care să poată fi autorizată. A fost nevoie de îndeplinirea a foarte multor cerințe și criterii, pentru ca la sfârșitul lui 2020 să se obțină autorizația de la Autoritatea Aeriană Civilă Română.

Procesul s-a încheiat în această perioadă prin publicarea Aerodromului Caransebeș pe lista aerodromurilor operaționale. Este o listă cu toate aerodromurile autorizate din România, inclusiv Otopeni, care este considerat aerodrom, ne menționează omul de afaceri Gabriel Olariu, care ne spune care este diferența între aerodrom și aeroport:

Diferența între aeroport și aerodrom este că un aerodrom are minim o pistă și o platformă unde avioanele să staționeze, bineînțeles cu toate celelalte activități conexe, activitățile de informare a traficului, activitățile de securitate, activități de handling (manipulare), tot ce ține de securitate, de aterizarea în condiții de securitate a unei aeronave, care poate să fie avion sau poate să fie elicopter. Când ai și o aerogară unde practic pasagerii să poată să fie procesați, este catalogat aeroport. Dar și la noi, pe aerodrom se pot procesa pasageri care vin cu companii, care nu sunt autorizate pentru transport public de persoane și când spun asta mă refer la companiile mari transportatoare de persoane, dar pot fi companii mici care au avioane de 2, 4, 6 locuri, deci e un alt flux și o altă procedură ceea ce noi acum avem”, ne-a declarat Gabriel Olariu.

Omul de afaceri a mai precizat că sunt clasificate în jur de 18 aerodromuri autorizate la nivel național dintre care Henri Coandă, sau Băneasa. Acționarul Gabriel Olariu ne-a mai specificat că în toată această activitate nu i-a fost ușor deloc pentru că au fost foarte multe chestiuni de organizare și de finisare a unor lucrări făcute înaintea preluării acționariatului la AS Aeroportul SA.

Gardul a fost făcut înainte, vorbim de 7,5 kilometri de gard din fier, cu stâlpi de fier, cu fundații din beton și pe toată suprafața gardul este prins, sunt normele tehnice care trebuiau respectate sau de drum perimetral. Sigur că la pistă am avut de lucru, am lucrat la canalizări, am lucrat la marcaje, la partea de securitate ce înseamnă programe, regulamente și tot ce trebuia făcut. Da, am și investit, dar investiția care ne-a costat cel mai mult a fost cea emoțională și birocratică. Sigur că a fost și investiție financiară. Au fost lucruri care erau obligatoriu de trecut prin ele și personal și oameni care au trebuit instruiți, am adus o companie de la Constanța care a instruit partea de pompieri, multe lucruri care în față nu se văd dar în spate au fost foarte consumatoare de energie și de bani și de timp dar am reușit. Acuma suntem autorizați ca și aerodrom cu aterizare la vedere. Înseamnă că noi am creat toate condițiile însă responsabilitatea de a ateriza aparține pilotului aeronavei, el vine e obligat să facă un tur de pistă, să vadă condițiile. Noi avem un coordonator de trafic de informare, deci noi dăm informațiile, dacă pista e liberă și pilotul hotărăște dacă poate ateriza sau nu. Tocmai din cauza asta am achiziționat acest sistem, care se numește ILS 420 DME 515 și este un sistem de aterizare instrumentală care comunică cu instrumentele de la bordul aeronavei și atunci se poate ateriza în orice condiții”, a mai adăugat Gabriel Olariu, care a specificat că tariful pentru acest sistem de semnalizare a depășit 1 milion de euro.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/