Nu puțini au fost cei care au încercat să îi explice președintelui Romeo Dunca ce înseamnă reorganizarea Direcției de Drumuri Județene. Nu a ținut cont de nimeni și a tăiat în carne vie. Efectele încep să se vadă, iar cei care trag ponoasele sunt șoferii.
Direcția de Drumuri Județene Caraș-Severin (DDJ) funcționează în prezent în sistem de avarie. Directorul actual, Ovidiu Almăjan, spune că mai sunt doar 7 angajați cu contract direct, iar alte 7 persoane sunt cu delegare de la Consiliul Județean. La fiecare două luni, aceștia își dau acordul pentru a mai lucra la DDJ. „Asta în condițiile în care toate lucrările se fac cu documentație, cu hârtii, caiete de sarcini, urmărire lucrări. Din cei 14 oameni, dacă sunt 3, 4 care sunt de specialitate pe partea de drumuri… Cam asta e situația în teren.”, a explicat recent Ovidiu Almăjan, cel care a preluat de aproximativ o lună atribuțiile de director al DDJ, prin delegare de la Primăria Reșița. Pentru ca lucrurile să meargă acceptabil, ar fi nevoie de peste 40 de angajați, mai spune Almăjan. Adică aproximativ vechea formulă!
Ciudat este că, deși a dezvoltat o companie de mare succes în domeniul transporturilor, fiind conștient ce înseamnă traficul greu și la câte controale este supus acesta, Romeo Dunca i-a dat afară inclusiv pe oamenii care aveau sarcina să monitorizeze camioanele de mare tonaj, desființând Compartimentul Acorduri, Autorizații, Control Trafic.
Subiectul extrem de sensibil a fost adus în discuție săptămâna aceasta în cadrul Comisiei de Dialog Social, atunci când Dumitru Micu, președintele filialei Caraș-Severin a Confederației Patronatul Român, l-a întrebat pe directorul DDJ, Ovidiu Almăjan, cine are în sarcină monitorizarea traficului greu pe drumurile din județ. „Conform organigramei și regulamentului de funcționare al Direcției, la acest moment nu mai avem în obiectul de activitate al Direcției monitorizarea traficului greu pe drumurile din județ.”, a fost răspunsul.
Așadar, de aproape 2 ani tirurile își fac de cap pe drumurile din Caraș-Severin, chiar sub nasul Consiliului Județean! Drumurile se distrug pentru că nimeni nu mai are nicio interdicție! Dumitru Micu a dat și exemplu în acest sens.
„Drumul Ciclova-Ilidia-Potoc-Socolari a fost făcut foarte bine în urmă cu aproape 10 ani. Dar în doi ani a fost făcut praf de transporturile cu material lemnos, de tirurile alea care cărau bușteni și l-au rupt. Deci Consiliul Județean degeaba repară dacă nu și monitorizează. Treaba trebuie reluată cu cântăritul mașinilor, că degeaba fac ei drumurile, că dacă într-un an trec 20 de tiruri, stratul de asfalt nu va rezista. Se fac praf. Și ei au desființat exact sursa aia care îi mai speria. Sau poate nu mai trebuie speriați, nu știu ce să zic…”, a concluzionat Micu.
Din păcate, directorul Almăjan nu poate acum decât să ridice din umeri. Chiar dacă situația s-ar rezolva într-un final în instanță și s-ar reveni la vechea organigramă, este aproape imposibil ca cele peste 40 de posturi să fie ocupate de oameni gata pregătiți. Foștii angajați de care Romeo Dunca spunea că nu mai are nevoie și-au căutat de lucru în alte părți.