Drumurile electorale din Moldova Nouă puse în stand-by de Guvernul Orban

Necesare pentru primarul şi cetăţenii din Moldova Nouă, arterele principale din oraş sunt considerate istrumente electorale de Guvernul PNL, astfel că asfaltarea acestora mai are de aşteptat.

La început de an, noul Executiv a hotărât să pună lacăt programului de dezvoltare fantasmagoric” al lui Liviu Dragnea: Fondul de Dezvoltare și Investiții. Guvernul liberal, deşi lasă cu ochii-n soare sute de administraţii publice locale din întreaga ţară, atât în privinţa modernizării infrastructurii rutiere și pietonale, a iluminatului public, cât şi în privinţa proiectelor ce ţin de apă şi canal, are şi o explicaţie plauzilă care să susţină desfiinţarea „schemei de sifonare din banii publici”: lipsa unui buget real care să susţină toate proiectele depuse, un lucru deloc necunoscut fostei puteri, însă folosit ca praf în ochii electoratului pentru continuitate politică.

Numai în  Caraș-Severin, în urma hotărârii luate de actuala putere, 32 de proiecte depuse prin FDI, în valoare de aproximativ 800 de milioane de lei, vor rămâne momentan la stadiul de documentație, printre acestea numărându-se şi modernizarea a 12,9 kilometri de drum de pe raza UAT-ului de la malul Dunării, în valoare de peste 23 de milioane de lei.

Cu privire la străzile care urmau să îmbrace straie noi, în valoare de aproape 5 milioane de euro, se pot aminti:

– Moldovița: toate străzile laterale;

– Boșneag: Str. Minerilor, inclusiv anexele de la stradă;

– Măcești: toate străzile interioare;

– Moldova Veche: 90% din străzile aferente;

– Orașul Nou: principalele străzi care nu au o altă posibilă finanțare.

„Am avut neplăcuta surpriză să aflu că acest program se anulează care, de fapt, în spate, era o creditare. Noi ar fi trebuit să întoarcem întreaga sumă, dar într-un timp foarte lung. Pentru noi reprezenta un proiect foarte important pentru că avem o problemă gravă cu infrastructura rutieră. Eu aş vrea să pun că nu este adevărat, aş vrea să dau vina pe cei din trecut… Cei aproape 13 kilometri vizau o reabilitare totală a drumurilor, trotuarelor şi a canalizării pluviale în mai multe zone ale UAT-ului.”, a explicat primarul oraşului Moldova Nouă, Adrian Torma, pentru expressdebanat.ro.

Cu toate acestea, partea plină a paharului se referă la faptul că banii cheltuiţi pentru întocmirea documentaţiei de către administraţiile publice locale nu vor reprezenta o pagubă pentru bugetul local, întrucât procedura va merge mai departe, ceea ce înseamnă că în momentul în care se vor găsi fonduri pentru susţinerea acestor proiecte, automat se va trece la atribuirea contractului de execuţie.

În ciuda faptului că timpul de aşteptare până la asfaltarea celor 33 de străzi de pe raza UAT-ului condus de social-democratul Torma se prelungeşte, primarul anunţă totuși că îşi va asuma toate riscurile pentru a face câteva lucruri minore în ceea ce priveşte infrastructura şi asta pentru că situaţia la acest capitol este într-adevăr critică: „Sper, din bugetul local, să putem face ceva.  Nu vreau să îngraş porcul de Crăciun sau mai bine zis înainte de alegeri, dar, dacă vom avea posibilitatea, cu toate riscurile, vom face câteva lucruri minore.”, a mai ţinut să transmită şeful administraţiei publice locale Moldova Nouă, Adrian Torma.