„Drumul rușinii” lăsat în urmă de Luminița Jivan se reface de la zero!

dn 57 intrare greoni

Asfaltat pe repede înainte în 2019, doar pentru a închide gura șoferilor terorizați de drumul plin de gropi, tronsonul Oravița-Moravița se va transforma din nou în șantier. De această dată, proiectul va fi gestionat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cea care așteaptă deja studiul de fezabilitate pentru modernizarea drumului.

În anul 2019, deputatul Luminița Jivan, împreună cu ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, le-a promis șoferilor un drum ca în palmă între Oravița și Moravița. L-au terminat în câteva luni, însă după alte câteva, nefiind vorba și despre refacerea structurii, ci doar despre turnarea unui strat de asfalt, carosabilul s-a vălurit, iar pe alocuri s-a surpat și a fost nevoie de peticirea lui pe mai multe secțiuni.

În decembrie 2021, Sorin Grindeanu, instalat deja pe funcția de ministru al Transporturilor, a declarat că lucrarea de pe DN 57 este o rușine. „E o rușine ce se întâmplă între Moravița și Oravița! E incredibil! S-au făcut lucrări fără niciun rost, s-a turnat asfalt când acolo era problemă de structură.”, spunea Sorin Grindeanu la momentul respectiv.

CITEȘTE ȘI: Ministrul Grindeanu, despre asfaltul turnat pe drumul Oravița-Moravița: „E o rușine! S-au făcut lucrări fără niciun rost”

Într-o conferință de presă susținută luna aceasta la Timișoara, ministrul Transporturilor a revenit asupra tronsonului din DN 57, anunțând că s-a început munca, fiind în pregătire faza documentațiilor pentru modernizarea drumului.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Express de Banat a solicitat de la CNAIR stadiul actual al proiectului. Ni s-a transmis că în 24 iunie a fost semnat contractul pentru „Elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru consolidare DN 57, km 152+990 – km 200+745, Oravița-Moravița”, contract care a primit ordinul administrativ de începere în data de 5 august și are termen de finalizare 5 luni de la emiterea acestuia.

După aprobarea studiului de fezabilitate se vor demara procedurile de aprobare a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului.

Etapa a II-a, „Elaborarea proiectului pentru autorizația de construire și a proiectului tehnic”, va începe după aprobarea indicatorilor tehnico-economici și are o durată de 7 luni. Procedurile de achiziție a execuției lucrărilor vor putea fi demarate după finalizarea etapei a II-a, adică cel mai probabil spre finalul anului 2023.

„Facem mențiunea că, în prezent, au fost emise certificatele de urbanism de către Consiliul Județean Caraș-Severin și Consiliul Județean Timiș și sunt depuse solicitări de obținere a avizelor și acordurilor conform solicitărilor acestora.”, ne-au mai transmis reprezentanții CNAIR.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/