Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, este atacat dur de deputatul Silviu Hurduzeu. Replica vine după ce liderul USR a anunțat recent că actualul șef de la Transporturi, Sorin Grindeanu, a făcut praf proiectul autostrăzii A6 Craiova-Lugoj.
Președintele USR, Cătălin Drulă, a declarat recent că autostrada A6 Craiova-Lugoj este „un proiect făcut praf” de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Pe 1 iunie 2021, în mandatul meu se lansa licitaţia pentru proiectarea autostrăzii A6 Craiova-Lugoj. Primul pas, concret şi necesar, făcut după Revoluţie pentru acest mare proiect de infrastructură care va lega sudul României de Europa. Câteva luni mai târziu, licitaţia era pe finalizare şi contractul de proiectare aproape gata de semnat. De atunci, a început dezastrul. În loc să semneze contractul, Grindeanu a decis ilegal (după cum aveau să constate instanţele ulterior) să anuleze licitaţia. Pretextul? Chipurile, termenul de proiectare era prea lung: trei ani. Grindeanu a lansat altă licitaţie cu termen de doi ani. A spart şi proiectul în 4 loturi (licitaţia din 2021 era cu un singur tronson). De atunci a trecut 1 an şi nu este semnat niciun contract. Matematica de clasa 1 ne spune că nu s-a economisit nimic, iar costul acestei manevre este că proiectarea nu a început nici azi când vorbim”, a scris Drulă pe Facebook.
Declarațiile liderului USR l-au scos din sărite pe Silviu Hurduzeu. „Drulă, Zero km, a mai pierdut o bună ocazie să tacă! Este de-a dreptul penibilă critica lui Drulă care a avut o performanță minusculă în raport cu cea a ministrului Grindeanu. Cât tupeu să-l critici pe cel care a făcut de 5 ori mai mult decât tine! Drulă spune că nu s-au semnat niște contracte pe un segment de autostradă – dar se face că nu vede că Grindeanu a semnat într-un an câți alții în 5!”, spune deputatul PSD de Caraș-Severin.
Despre Autostrada Craiova Lugoj, Drulă minte prin omisiune, mai spune Hurduzeu. „Contractul scos la licitație în perioada mandatului său avea două mari probleme majore 1) Era pe traseul altui drum; 2) Proiectul era pe un singur lot, ceea ce ducea la blocaje și întârzieri. Mai mult, licitația organizată de Drulă în iunie 2021 a fost contestată la CNSC.”
Parlamentarul PSD anunță trei obiective majore realizate de Sorin Grindeanu pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi:
1) A încheiat contracte de modernizare a infrastructurii rutiere care însumează cea mai mare valoare din ultimii 30 de ani. Dintre acestea, contractele cu cele mai mari valori sunt pentru construcția de autostrăzi. Astfel, în 2022, ministrul Sorin Grindeanu a semnat contracte în valoare de 23,8 miliarde de lei, de peste 4,5 ori mai mult față de 2021 (5,23 mld. lei) și mai mult decât valoarea totală a contractelor semnate în ultimii 5 ani (21,9 mld. lei 2017-2021)!
2) A dat în lucru, pe toate segmentele sale, prima autostradă care traversează Carpații. Au fost semnate toate contractele pentru Autostrada Sibiu-Pitești (A1), inclusiv cele două secțiuni care traversează zona de munte. Pe secțiunea Sibiu-Boița se circulă deja.
3) A desemnat constructorii pe toate loturile finanțate din PNRR pentru prima autostradă din Moldova. În prezent, toate cele 13 loturi ale Autostrăzii A7, care vor beneficia de finanțare prin PNRR, au constructorii desemnați. Pe 4 loturi se lucrează în prezent.