Candidatul USR la Primăria Timișoarei critică planificarea Pasajului Solventul! Dominic Fritz spune că proiectul este finanțat de la bugetul local pentru că nu a fost gândit pentru pietoni, transportul în comun și biciclete. Useristul dă ca exemplu o lucrare din Oradea, care a primit bani de la UE pentru respectarea criteriilor.
Uniunea Europeană, mai pretențioasă cu proiectele de infrastructură a orașelor! Dominic Fritz a explicat de ce Pasajul Solventul este finanțat doar din bugetul local. Useristul spune că administrația locală trebuia să respecte criteriile de eligibilitate dacă ar fi dorit să obțină fonduri europene. Candidatul la Primărie bate obrazul aleșilor locali și aduce exemplul Oradei, care a fost capabilă să acceseze bani europeni pentru o lucrare similară. „Pasajul Solventul se mișcă un pic în sfârșit, dar vedem că primarul se laudă că proiectul este finanțat 100% din bugetul local. Asta nu este un motiv de mândrie pentru că acești bani ne lipsesc altundeva. De ce este proiectul finanțat 100% din bugetul local? Pentru că nu gândim aceste proiecte din start ca proiecte care pot fi co-finanțate de Uniunea Europeană. Proiectele de infrastructură mare din afara orașului pot fi finanțate de UE. Proiectele în interiorul orașului, la tot ce ține de infrastructura internă Uniunea Europeană nu mai dă niciun ban. Asta înseamnă că trebuie să fim foarte isteți, foarte creativi astfel încât să le gândim împreună: o parte de infrastructură de transport în comun pentru biciclete și pietoni și o parte infrastructură rutieră. Doar dacă le gândim așa putem finanța o parte din fonduri europene. Faptul că Pasajul Solventul a fost gândit exclusiv pe parte de infrastructură rutieră, cu un tramvai și un trotuar de un metru care să împartă spațiul cu pista de biciclete. Nu este gândit ca un proiect integrat, cu toate modalitățile de transport și din cauza asta nu suntem eligibili pentru finanțarea europeană. În Oradea, de exemplu, s-a făcut un pasaj unde partea auto a fost finanțată de Primărie dar pentru că acolo trec piste de biciclete, pietoni și transportul în comun, este finanțat cu fondurile Uniunii Europene”, a explicat Dominic Fritz.