Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă din Caraș-Severin informează angajatorii că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic, pe luna iunie. Transmiterea documentelor prin Registratura electronică va asigura procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Firmele ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului referitoare la șomaj tehnic, precum şi cele ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în perioada pandemiei, beneficiază de decontarea unei părți din salariu de la 1 iunie 2020. Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Ce trebuie să facă beneficiarii?

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive pentru care angajatorul nu poate fi învinuit. Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020. Ulterior, începând cu data de 1 până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, angajatorii depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Cetățenii pot apela numărul unic de telefon 021.444-0000 pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile legale, precum și prin prevederile actualizate. Call-centerul va funcționa în același interval orar ca și până în prezent, respectiv între orele 9.00 – 16.00, de luni până joi,  și vineri între 9.00 – 13.00.