Jumătate dintre călătorii români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor și cu ajutorul sfaturilor de la familie sau colegi, potrivit unui studiu inițiat de motorul de căutare momondo, informează Mediafax.
Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanță, așa cum caută inspirație în online, pe site-urile de călătorii (50%). La scară europeană, cei mai mulți utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%) și Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cel mai mult cu ajutorul site-urilor de călătorie.
Când vine vorba de percepția locală, atât femeile, cât și bărbații din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) și de 40% din tinerii între 18 și 22 de ani.
Potrivit studiul momondo, în medie, 45% din călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin agențiile de turism.
Studiul a fost inițiat de momondo în 2017 în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia și Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei. Respondenții au putut selecta mai multe răspunsuri la întrebarea adresată în chestionar.