DN 6 – drumul negru al morții! Trafic ca pe autostradă! Ce planuri are ministrul Grindeanu?

În ultimii 10 ani, peste 300 de oameni au murit în accidente rutiere pe drumurile din Caraș-Severin, iar alți peste 1.200 au fost răniți grav. Majoritatea incidentelor grave au loc pe DN 6. Se tot vorbește despre măsuri și despre construirea unui drum expres, însă totul a rămas la stadiul de plan. Doar polițiștii mai încearcă să îi țină pe șoferii teribiliști sub control, însă nici ei nu pot face minuni. Ce promite acum ministrul Transporturilor?

Accidentele se țin lanț pe Drumul Național 6, de departe cel mai periculos din Caraș-Severin prin prisma numărului mare de incidente cu victime. Este adevărat, traficul rutier este intens. Comisarul-șef al Inspectoratului de Poliție Județean vorbește chiar despre valori apropiate de nivelul de pe autostradă.

„Se vede cu ochiul liber DN 6 este un cartof fierbinte întotdeauna. Valorile de trafic sunt cu mult peste ceea ce a fost făcut drumul. O să solicit structurilor centrale să mărească schemele pe care le avem pentru că în ritmul acesta nu putem funcționa cu 27 de oameni la Biroul Drumuri Naționale. Aglomerația pe acest drum se apropie de nivelul de pe autostradă. În luna septembrie am dispus o măsură mai dură în care am stabilit ca sediul să fie concentrat la Caransebeș pentru a putea interveni pe cele două drumuri deosebit de importante, DN 58 Reșița-Caransebeș și DN 6 și au scăzut foarte mult accidentele, cred că înainte, pe DN 6, nu era o zi în care să nu avem un accident. De când am dus acel birou acolo, avem o singură persoană decedată pe DN 6. Sperăm să mergem așa mai departe.”, a declarat șeful Poliției cărășene, Ciprian Terciu, joi, 17 noiembrie, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural. Speranțele au fost năruite chiar în zilele următoare. Vineri o femeie a murit în apropiere de Domașnea, duminică o bătrână a fost lovită mortal de un TIR în zona Mehadia, iar astăzi o altă femeie de 53 de ani și-a găsit sfârșitul după ce semiremorca unui TIR a derapat și a lovit autoturismul în care ea se afla.

CITEȘTE ȘI: Accident grav pe DN 6! Impact frontal între o mașină și un TIR!

Terciu speră ca cei de la centru să înțeleagă că județul Caraș-Severin are nevoie de mai multe funcții în structurile rutiere, fiind județul cu cele mai puține posturi comparativ cu numărul de kilometri de drumuri naționale.

Șoferii sunt însă greu de înduplecat și nu conștientizează necesitatea de a reduce viteza și de a conduce cu răbdare și prudență pe DN 6, viteza fiind principala cauză a accidentelor pe acest tronson. Indiferent de numărul de sancțiuni aplicate de polițiști, este tot mai evidentă necesitatea construirii unui drum expres, un proiect despre care se tot vorbește de ani buni.

CITEȘTE ȘI: Femeie lovită mortal pe DN 6 în timp ce traversa drumul ilegal

Prezent zilele trecute la Reșița, la conferința județeană de alegeri a PSD Caraș-Severin, Sorin Grindeanu a vorbit despre situația actuală a proiectului care pare să se fi pierdut prin sertarele Ministerului Transporturilor. Acesta spune că, în urmă cu un an, când a preluat șefia ministerului, a găsit un studiu de fezabilitate atribuit unei asociații de companii. Acest studiu se referea la drumul expres Lugoj-Craiova, dar, spune Grindeanu, „a fost făcut doar de dragul de a fi făcut. Pentru că, în momentul în care vii la Transporturi și vezi că își propune câte unul să facă câte un SF pe câteva sute de kilometri e clar că acel proiect a fost doar praf în ochi și nu se va realiza niciodată.

Atunci am luat decizia următoare: am lotizat de la Filiași la Severin, de la Severin la Domașnea, de la Domașnea la Caransebeș, de la Caransebeș la Lugoj. Am și finalizat licitația pentru trei dintre ele, s-au semnat contractele până la Caransebeș, urmând ca săptămâna viitoare (n.r. săptămâna 21 – 25 noiembrie) să semnăm și pentru ultimul lot. Durata de execuție la acel studiu de fezabilitate pe care l-am găsit, doar studiul, era de 4 ani. Clar că toate semnele arătau că nu se voia să se facă acel proiect. În momentul ăsta, așa cum ziceam, le-am lotizat. Este necesar și are finanțare. Durata pe aceste studii de fezabilitate am redus-o la un an, un an jumătate maxim și finanțarea este asigurată pe viitorul exercițiu bugetar, Programul Operațional de Transport. Îmi doresc ca până în 2024 să nu mai existe subiectul, să fie semnate contractele de execuție.”, a explicat Sorin Grindeanu.

CITEȘTE ȘI: UPDATE. Încă o viață s-a stins pe DN 6 în urma unui accident rutier

Sursă foto: Arhivă