Ploile de la începutul verii au afectat câteva zone ale județului, în primul rând infrastructura rutieră, care a cedat în fața naturii dezlănțuite. Dacă unii ar fi tentați să creadă că acest lucru a fost cauzat de lucrările de mântuială făcute de firmele apropiate fostei guvernări, există și situații în care lucrurile nu stau chiar așa. Ne referim aici la podul de la Slatina Timiș, construit acum 45 de ani, peste care nu se mai trece nici măcar cu bicicleta, iar pentru a ajunge în sat localnicii trebuie să treacă prin Bucoșnița, un ocol de 5 kilometri care include și Drumul European 70.
De la nenorocire nu a trecut nicio lună și, ca atare, localnicii nu pot avea așteptări mari, în afară de promisiuni care, cu siguranță, se vor înmulți în următoarele luni, că nu degeaba vin campaniile locale și parlamentare.
Directorul Direcției de Drumuri Județene Caraș-Severin, Gabriel Stika a încercat să ne explice cum stau lucrurile, dar din pledoaria sa, viitorul nu sună grozav. Cel puțin viitorul apropiat. „Am contractat o expertiză tehnică de specialitate, apelând la domnul profesor Adrian Bota, de la Politehnica Timișoara, un expert în materie, care să ne spună cât de afectată este structura de rezistență a podului și ce ar trebui să facem mai departe. Altfel spus, așteptăm o opinie avizată, dar și propuneri pentru ce va trebui să facem pe viitor. În paralel, vor fi executate niște forări să vedem natura terenului și să stabilim cauzele care au dus la această situație neplăcută, dacă este cazul să consolidăm acel picior de pod sau să construim unul nou”, ne-a mărturisit Stika.
Directorul Direcției de Drumuri Județene spune ca a fost depusă la Compania Națională de Investiții o documentație cuprinzând aspecte topografice, studiile geo-tehnice anterioare inundațiilor și procese verbale, în speranța cuprinderii lucrării într-o finanțare de urgență.
Cât privește durata de execuție a lucrărilor, Gabriel Stika spune că acestea depind de foarte mulți factori: „Aștept rezultatul expertizei tehnice, să vedem ce spune CNI vizavi de un pod nou căci aceasta ar putea să ne spună «Vă putem face pod nou, dar înainte trebuie demolat celălalt.» Un pod de o astfel de anvergură sigur nu se face într-un an, poate în doi, trei ani. Mai mult, am luat în calcul și varianta consolidării piciorului podului, iar dacă aceste lucrări ne costă cât un pod nou, cu durata de execuție aceeași, nu știu dacă își are sens să optăm pentru așa ceva. În concluzie, trebuie să estimez și costurile consolidării, și pe cele ale unui pod nou. Dacă ne vom încadra în niște sume decente, cu siguranță că lucrările vor demara imediat”, este de părere Gabriel Stika.
În concluzie, nu ar fi exclus ca, până la rezolvarea problemei, primarului Gheorghe Roma să-i albească barba de atâta așteptare.