Dezvoltarea turistică din Clisura Dunării, oprită din faşă?

La mai bine de un an de la creionarea planurilor pentru dezvoltarea segmentului turistic în Clisura Dunării, lucrurile au rămas în continuare la stadiul schițelor și discuțiilor. Se pare că noul coronavirus, inamicul principal al industriei ospitalității, a stat atât în calea primăriilor, a agenților economici, a ONG-urilor, dar și a instituțiilor statului – factori decisivi în Organizația de Management al Destinației.

Deși la începutul lui 2020, sub cupola Organizației de Management al Destinației, peste 50 de invitați din mediul de afaceri, din zona administrației publice locale, ONG-uri, instituții de învățământ, reprezentanți ai Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Caraș-Severin, specialiști din cadrul Parcului Național Cheile Nerei-Beușnița, cât și din partea Parcului Natural Porțile de Fier, delegați pe zona de turism ai Consiliului Județean Caraș-Severin au fost prezenți la Sala de evenimente Alex Moldova Nouă pentru a pune la punct, împreună, strategia pentru dezvoltarea durabilă a turismului în Caraș-Severin, fapt care să aibă un efect pozitiv din punct de vedere economic pentru zona Clisurii de Caraș (de la Socol până la Berzasca) și care ar fi putut restabili echilibrul comparativ cu avântul turistic din județul Mehedinți, contextul pandemic, cheltuielile aferente și poate chiar lipsa de implicare a unora în materializarea acestui proiect au reprezentat câteva aspecte pentru care bunele intenții au rămas doar la capitolul vorbe și nimic mai mult.

Referitor la care ar fi șansele de izbândă a OMD-ului sub tematica „Turismul în Clisura Dunării – Un început, o nouă șansă!”, primarul comunei Berzasca, Petru Nicolae Furdui, a explicat pentru expressdebanat.ro:

„Din păcate, de la întâlnirea de anul trecut, nu se mai știe nimic. Am rămas la stadiul discuțiilor, însă rămâne de văzut ce se va întâmpla de acum încolo. Cum această inițiativă a venit din partea reprezentanților Primăriei Moldova Nouă, așteptăm să vedem cu ce idei va ieși în față noua conducere, astfel încât să ne putem plia și noi pe ele. Oricum, dacă vorbim despre dezvoltarea turismului, ea nu poate să se desfășoare cu un singur UAT. Strategia durabilă pe segmentul turistic trebuie să se deruleze pe întreaga zonă a Clisurii Dunării, cel puțin partea de Caraș (Socol Berzasca), fără doar și poate. Dacă cineva crede că poate face turism de unul singur, se-nșeală. Eu am încercat treaba aceasta și mi-am dat seama că nu se poate. Va trebui să stăm din nou cu toții la masă și să vedem ce putem face. Acum, din punctul meu de vedere, cred că există o șansă reală având în vedere culoarul favorabil, dacă inițiativa ar porni de la Moldova Nouă, cu primar de o anumită culoare politică, aceeași cu cea a Consiliului Județean și a guvernului. Acum așteptăm să vedem ce abordare va avea edilul care urmează să fie validat. Noi nu suntem dușmani, suntem parteneri. Opțiunea electoratului de acolo s-a văzut care este și cred că ar trebui să fim încrezători. În situația în care vom îmbrățișa o atitudine pesimistă, nu vom avea nicio șansă”.

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

La momentul inițial, atunci când a fost luată în calcul înființarea Organizației de Management al Destinației, toți factorii implicați au mizat pe reușita proiectului în condiții de normalitate, printre obiectivele-cheie numărându-se: multitudinea de obiective turistice ale zonei, posibilitatea traversării Dunării în ambele sensuri cu bacul, numărul mare de turiști atrași de frumusețea zonei, precum și un calendar bine conturat al evenimentelor locale.

 

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/