Liderii politici din Timiș și Caraș-Severin au bătut palma pentru susținerea unor proiecte menite să lege cele două județe din punct de vedere al mobilității. Printre acestea se numără și introducerea unui tramvai modificat astfel încât să poată circula și pe calea ferată, de la Reșița la Timișoara. Va mai dura ceva însă până când va fi pus pe roate.
Autoritățile își propun să dezvolte cinci proiecte de infrastructură majore. Primul proiect se referă la modernizarea infrastructurii feroviare pentru introducerea unui train-tram pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord. Pe traseu ar fi și o ieșire către Aeroportul „Traian Vuia”. O soluție similară ar putea fi introdusă și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina.
În privința infrastructurii rutiere, autoritățile vorbesc despre construcția unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățul Mare – Autostrada A1. Proiectul prevede și extinderea la patru benzi a DJ 592 Moșnița Nouă – Buziaș, și modernizarea DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).
Parteneriatul pentru mobilitate a fost agreat de consiliile județene Caraș-Severin și Timiș, alături de municipiile Reșița și Timișoara. Aleșii timișeni și-au dat acceptul în ședința de plen de miercuri cu privire la încheierea acestui parteneriat, urmând ca același lucru să se întâmple și în județul vecin în ședința de astăzi.
Și Reșița a făcut deja un prim pas concret. Consilierii locali de aici s-au reunit joi în ședință și au aprobat acordul de parteneriat pentru dezvoltarea de proiecte comune de transport și mobilitate.
„Este un protocol de colaborare cu cinci puncte importante pe partea de infrastructură rutieră și infrastructură feroviară. Proiectele se vor derula pe POIM, Infrastructură Mare. Este vorba de calea ferată Reșița-Timișoara Nord-Aeroport, Reșița-Berzovia-Oravița-Anina, modernizarea liniei pe care să se circule cu o viteză de 120-140 kilometri la oră. Deja purtăm discuții cu consultanți pentru studiul de fezabilitate și luăm în calcul două variante: linie electrificată sau cu train-tramuri pe hidrogen. Acestea sunt deja operaționale în Germania, trenuri care circulă cu autonomie până la 600 de kilometri, cu timp de încărcare de 15 minute. Dacă tot facem o reabilitare a acestor linii de cale ferată, atunci să adoptăm și tehnologii de ultimă oră”, a declarat primarul Reșiței, Ioan Popa.
Edilul-șef al Reșiței mai vorbește despre o variantă rutieră: între Berzovia și Voiteni, cu acces la autostrada care duce la Belgrad, dar și despre o altă conexiune care ar putea lega tronsonul de autostradă Lugoj-Deva de zona Caraș-Severin în punctul Voislova.
„Proiectele au fost privite cu mare interes de toți cei patru actori, iar dacă vom reuși să parcurgem etapele de validare în consiliile noastre proprii, am propus ca de 1 decembrie să semnăm acest document în mod oficial la Timișoara”, a concluzionat primarul Reșiței.