De la aeroportul din Timișoara, direct pe Semenic, cu transport verde! 

autumn 2183489 1280
stiri Timisoara si Resita dacus 05 iulie 2024

În regiune vin bani europeni pentru dezvoltarea unui sistem de transport sustenabil! Cel mai probabil, administrațiile locale și cele județene din Banat vor trebui să se asocieze pentru a putea pune la punct o astfel de rețea. 

În prioritatea prevăzută în Programul Regional Vest 2021-2027 referitoare la mobilitatea sustenabilă în regiune sunt prevăzute 157 de milioane de euro. Banii vor putea fi accesați pentru dezvoltarea unei mobilități urbane sustenabile, prin dezvoltarea infrastructurii de transport: linii de tramvai, de troleibuz sau piste pentru biciclete. Totodată, vor putea fi solicitați bani pentru achiziția de mijloace de transport cu zero emisii, inclusiv crearea unei infrastructuri de stații de încărcare aferente acestora, respectiv pentru digitalizarea sistemului de transport public.

„Ne propunem intervenții în zona mobilității verzi, cu economie cât mai mare de combustibil, cu zero emisii și, la fel cum ați văzut și în actualul exercițiu financiar, înnoirea parcului și flotei de material rulant la nivelul municipiilor și orașelor din regiune, respectiv surse alternative de transport mașinii personale sunt printre tipologia de intervenții pe care o vom sprijini.”, a spus Adrian Mariciuc, directorul general adjunct al ADR Vest.

„Dacă vii de la aeroport și vrei să mergi la munte, la Semenic sau în Parâng, nu ai un sistem de transport. (…) Trebuie să existe o continuitate”

publicitate Timisoara banner maxagro

Directorul ADR Vest Sorin Maxim a explicat faptul că sistemul ar trebui să implice toate cele 4 județe din regiune, dar și să fie reprezentativ pentru fiecare în parte. Astfel, consiliile județene și primăriile orașelor mari ar putea fi implicate în acest sistem de transport.

„Este, cred eu, important și s-a văzut asta în perioada de pandemie, să avem un sistem de transport public care poate avea mai multe roluri, în primul rând, evident, rolul de a asigura un transport și în zonele care poate nu sunt tot timpul cele mai atractive sau la orele care nu sunt atractive. Asta nu înseamnă că vrem să excludem sistemul de transport privat, dorim să integrăm totul într-un singur concept. Sincer, dacă vii de la aeroport din Timișoara și vrei să mergi la munte la Semenic sau în Parâng, nu ai un sistem de transport, nu știu cum poți să faci decât din bucăți. Deci trebuie să existe cumva o continuitate și o trasabilitate. În al doilea rând, ne dorim ca acest sistem de transport, mai ales în weekend, să acopere zonele de potențial turistic. Ele pot compensa, în timpul săptămânii, un anumit tip de transport și în weekend pot asigura rute de transport către și dinspre zonele turistice către zonele de aglomerare urbană. Este un proiect pilot, vrem să vedem cum funcționează. Vor fi autocare sau autobuze electrice pe care nu le putem lua sub anumite standarde pe care Comisia ni le cere, dar eu am văzut că funcționează aceste sisteme în multe țări din Europa, chiar de un nivel de calitate excepțional, și cred că poate funcționa și la noi acest sistem de transport.”, a spus Sorin Maxim.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a anunțat, la începutul lunii octombrie, lansarea Programului Regional Vest 2021-2027, primul program elaborat direct la nivelul regiunii de Vest, principalul instrument de finanțare din fonduri europene disponibil la nivel regional. Timișul, Aradul, județele Hunedoara și Caraș-Severin vor avea la dispoziție 1,18 miliarde de euro.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/