Transport Urban Reșița se confruntă cu o situație dificilă din punct de vedere economic, fapt cauzat de măsurile luate prin ordonanțele militare în perioada stării de urgență. Consecințele sunt suportate de Primăria Reșița, în condițiile în care subvenția de la stat a fost de două ori mai mică în această perioadă.
„În ultimele două luni încasările noastre au scăzut drastic. În procente, înseamnă 75%. În condițiile date de prevederile stricte ale ordonanțelor militare nici nu ar trebui să ne mire. Măsurile restrictive privind circulația persoanelor în oraș au generat o serie de consecințe cu repercusiuni asupra activității societății noastre. Abonamentele pentru elevi au dispărut în totalitate, pentru că școala s-a închis, cele pentru pensionari au scăzut la 7-800 de la 4.000 pe lună, dar au scăzut drastic și abonamentele săptămânale, în condițiile în care angajații din UCM Reșița se află și în prezent în șomaj tehnic. Practic, din cele peste 5.000 de abonamente vândute înainte, s-a ajuns undeva la 1.500”, ne-a precizat administratorul TUR, Dănuț Jurubescu.
Costurile au rămas aproximativ aceleași, unele economii fiind consemnate doar la motorină, trei-patru tone pe lună, acolo unde și prețul la pompă a fost mai mic în această perioadă. În rest, numărul autobuzelor aflate pe trasee a rămas neschimbat, iar în privința personalului nu s-a pus problema trimiterii acestuia în șomaj tehnic. Singurii angajați care s-ar fi pretat la o astfel de măsură, controlorii, au fost folosiți la dezinfectarea autobuzelor la fiecare capăt de linie.
În privința măsurilor ce urmează să fie luate după încetarea stării de urgență, Dănuț Jurubescu spune că acestea vor trebui gândite înainte, deoarece situația de pe teren variază de la un transportator la altul.
„Am înțeles că scaunele pe care vor sta oamenii trebuie marcate, ne vom conforma și vom căuta soluțiile cele mai bune. La noi, autobuzele mici au 34 de locuri, ceea ce în final ar însemna doar 17, pentru respectarea distanțării sociale. Mai simplu pare la autobuzele cele mari, cu 44 de scaune, dar cu un număr total de 120 de locuri. Și aici trebuie văzut cum să ne încadrăm în prevederile ordonanțelor militare de până acum. Ne va fi mai greu cu așa-zisele cabine pentru protecția șoferilor pentru că tipul de autobuze pe care le avem noi nu se pretează la modificări de acest gen. E simplu să spui că trebuie făcută o cabină, este însă aproape imposibil de realizat acest lucru”, a mai spus Jurubescu.
Administratorul TUR a mărturisit că până acum nu s-a pus problema majorării prețului biletului de călătorie pe mijlocul public de transport călători, care în prezent este de 2 lei.