Polițiștii ne controlează actele cu… telefonul

sistem edac politie

Astfel, durata controlului se reduce foarte mult iar cei care au probleme cu legea sunt depistați mult mai repede.

Din 31 martie, ora 00:00, patrulele de ordine publică, polițiștii rutieri, cei de la transporturi, cei de la punctele de acces în sediile de poliție și cei de la ghișee au în dotare un telefon mobil sau o tabletă de serviciu de pe care accesează în mod securizat aplicația eDAC. Asta după ce, la nivelul Ministerului de Interne, a fost operaționalizat un nou sistem de verificare a documentelor de identitate.

Concret, folosind aplicația amintită, baza de date a ministerului este accesată prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare. Răspunsul vine în timp foarte scurt și, dacă este cazul, va cuprinde alerte în cazul persoanelor urmărite, a celor față de care s-au dispus măsuri preventive, a persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat etc.

„Pot fi efectuate verificări ale documentelor de identitate/identificare emise de autoritățile române dar și a celor emise de alte state. Verificările în teren, care până în prezent se făceau prin intermediul dispeceratelor sau al stațiilor de emisie-recepție,  se vor face mult mai rapid. La fel de rapid vor putea fi dispuse măsurile legale care se impun în cazul alertelor primite de polițiști în urma verificării actelor”, informează Poliția Caraș-Severin.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/