Operatorul de salubritate, deținut de Consiliul Local Lugoj, aflat în stare de insolvență de anul trecut, a anunțat că va încerca să se salveze de la faliment, printr-o ofertă de servicii de curățenie adresată tuturor celor interesați, persoane fizice și juridice.
Planul a fost readus în atenția consilierilor locali lugojeni, în cadrul ședinței lunii mai, de către conducerea Salprest, care a mai spus și în 2018 că se bazează pe această soluție pentru redresare. Însă, până acum, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg, iar măsura nu a fost prea eficientă în perioada de iarnă, după cum a recunoscut chiar managerul prestatorului de servicii de salubritate, inginerul Mircea Ghera. Societatea, care are un contract pentru următorii patru ani cu Primăria Lugoj pentru igienizarea domeniului public, trebuie să strângă sume mari de bani până în ultimul trimestru din acest an, pentru a scăpa de falimentul cauzat de datoriile mari pe care trebuie să le achite.
„Vom presta servicii de salubritate în oraș, pentru cine vrea. Vom mătura curți, scări de bloc și vom face curățenie. În iarnă nu am prea avut comenzi, dar sperăm să fie mai multe solicitări în perioada de vară”, a spus Mircea Ghera, directorul Salprest.
Unitatea are o datorie de aproape 2 milioane de lei (cu tot cu penalizări), o parte din sumă urmează să fie recuperată de la Primărie, pentru măturatul străzilor, golitul coșurilor de gunoi stradale și alte activități de curățenie, precum ridicarea deșeurilor și resturilor aruncate în mai multe locuri neautorizate și neamenajate din cartierele lugojene. Salvarea firmei de la dispariție va fi foarte dificilă, fiind nevoie de o cerere mare pentru curățenie în spațiile particularilor sau la unele instituții publice. Totodată, Salprest trebuie să facă față și concurenței, pe piață existând firme private care oferă servicii de curățenie.