Mașinile de mare tonaj distrug drumul Văliug-Slatina Timiș

Lucrările de la Drumul Județean Văliug-Slatina Timiș au șansa să fie duse la bun sfârșit doar dacă transportul de masă lemnoasă va fi limitat în zonă. În caz contrar, tot ceea ce se construiește se degradează fără ca obiectivul să poată fi măcar finalizat.

Mașinile de mare tonaj, încărcate cu masă lemnoasă, strică planurile turiștilor de a circula în condiții cât mai bune. Asta pentru că, în ciuda efortului pe care îl depun oamenii care lucrează la construirea lui, obiectivul se degradează din cauza tupeului cu care utilajele sunt încărcate peste limita legală. Autoritățile județene sunt hotărâte să poate discuții cu oficialii de la Direcția Silvică, astfel încât să le atragă atenția că trebuie să supravegheze mai atent modul în care se exploatează și se transportă lemnul pe drumurile județene.

„Ne confruntăm cu problema transportului de masă lemnoasă pe această zonă. Se știe cum se încarcă mașinile, dar vom interveni ca să rezolvăm situația”, a declarat președintele Consiliului Județean, Sorin Frunzăverde, prezent pe tronsonul de drum marți, ca să analizeze stadiul lucrărilor.

Aceeași problemă este sesizată și de reprezentantul firmei constructoare, care se plânge de faptul că o mare parte din lucrare a fost avariată de mașinile încărcate peste limita legală. „Există protecție din metal, care în proporție de 50 la sută a fost distrusă de mașinile care cară lemn. Greutatea lor creează mari probleme. Ce s-a stricat trebuie refăcut! Am găsit înțelegere și colaborare la Consiliul Județean și sper să se rezolve această problemă. Când ajungem să turnăm asfaltul, vor distruge tot”, a declarat pentru „Express de Banat” Victor Marinescu, reprezentantul firmei constructoare.

Ce măsuri iau autoritățile
Pentru că lucrurile nu se pot îndrepta de la sine, autoritățile județene avertizează că vor urma sancțiuni drastice pentru cei care încalcă legea. „Transportul de masă lemnoasă poate fi contracarat prin control riguros, dar e nevoie de responsabilitatea celor care transportă masa lemnoasă. Sunt o serie de factori care nu își fac datoria. Practic, mă refer la cel care supervizează încărcarea, la transportator sau cel care exploatează masa lemnoasă. De joi, un cântar al Consiliului Județean va sta numai pe acest tronson de drum, care merită atenția principală. Nu vrem să pierdem oportunitatea de a-l termina cât mai repede”, a subliniat președintele forului județean, Sorin Frunzăverde.

În plus, liderul administrației județene este de părere că în sprijinul Consiliului ar putea veni și șefii de post de la comune, dacă legea tot prevede reînființarea posturilor. Un rol important în procesul de supraveghere revine, însă, și Direcției Silvice. Instituția trebuie să urmărească modul în care se face încărcarea camioanelor. În acest sens, va avea loc și o întâlnire cu cei care conduc instituția.

E păcat că principala agresiune pe care o suportă drumurile este transportul greu, care dărâmă tot ce construim”,  Sorin Frunzăverde, președinte Consiliul Județean