Criza coronavirusului, motiv de respiro pentru cursele cu bacul. Ce se întâmplă în acest timp cu Ferry Baziaș 4?

Faptul că Serbia a închis punctele de frontieră cu România din cauza epidemiei de coronavirus a dus implicit la stoparea activității bacului de la Moldova Nouă care face legătura dintre cele două țări.

Chiar dacă actualmente împiedicarea răspândirii COVID-19 pune în stand-by plimbările dintre Moldova Nouă și Golubac, societatea comercială care administrează Ferry Baziaș 4, în mod fericit, a planificat serviciul de mentenanță, chiar în această perioadă, ceea ce va face posibil ca la reluarea activității traficul să se poată desfășura în condiții optime și de siguranță maximă.

„În această perioadă se fac lucrări de mentenanță a navei, astfel încât cei care vor alege să traverseze Dunărea cu Ferry Baziaș 4 să poată călători în siguranță. E drept că impunerea restricțiilor de suspendare a activității nu ne este favorabilă din punct de vedere financiar, întrucât societatea are nevoie de sustenabilitate în acest sens, mai ales că punctul vamal de trecere a frontierei cu Serbia a fost deschis oficial abia în data de 20 Decembrie 2019, însă suntem conștienți de faptul că sănătatea tuturor, atât a pasagerilor, a echipajului, dar și a locuitorilor de pe cele două maluri ale Dunării, este acum prioritară. Sperăm ca restricțiile impuse, datorită coronavirusului, să fie ridicate cât mai curând, astfel încât să ne putem relua activitatea continuând scopul pe care ni l-am propus inițial, acelea de a promova frumusețile Clisurii Dunării, dar mai ales de a contribui la dezvoltarea economică a acestei zone. În ultima perioadă, numărul turiștilor a început să crească, ceea ce ne determină să avem certitudinea că acest proiect este unul de viitor și, din punctul meu de vedere, bacul de la Moldova Nouă reprezintă cel mai important proiect atunci când vorbim de orașul Moldova Nouă, de zona Clisurii Dunării sau de județul Caraș-Severin.”, a explicat pentru expressdebanat.ro Alina Bărbulescu, administratorul SC Eoliana Caraș SRL.

Reamintim că inaugurarea oficială a bacului pe Dunăre a avut loc la finele lui 2019, un proiect transfrontalier la care au pus umărul: Consiliul Județean Caraș-Severin, Primăria Moldova Nouă, Primăria Golubac și Primăria Veliko Gradiste.