Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene se va afla vineri la Timișoara, în cadrul unei vizite de lucru care are ca scop derularea proiectelor pe fonduri europene și Planul Național de Redresare și Reziliență.
Pe agenda ministrului se află o întâlnire de lucru la Primăria Timișoara. Apoi, împreună cu primarul Dominic Fritz, viceprimarul Ruben Lațcău și vicepreședintele CJ Timiș, Cristian Moș, Cristian Ghinea va vizita locația viitoarei maternități, ce va fi construită prin PNRR, și șantierul pentru reabilitarea liniilor de tramvai și pentru regenerarea urbană a zonei Bogdăneștilor, proiect în execuție pe Programul Operațional Regional.
„Programul Național de Reziliență și Redresare, negociat cu Bruxelles-ul și în curs de aprobare, presupune un salt calitativ al proiectelor publice, într-un timp foarte scurt și ne impune un ritm al reformelor fără precedent pentru administrație, pentru Timișoara și Timiș, și pentru întreaga țară. Am convingerea că doar acest Guvern, împreună cu partenerii locali, poate sa creeze cadrul pentru modernizarea administrației și a României și că vom trece cu bine testul PNRR, de capacitate administrativă, din 2026.”, a transmis ministrul, înaintea vizitei la Timișoara.
Lucrările de pe Calea Bogdăneștilor au demarat în aprilie anul acesta, iar proiectul vizează reabilitarea liniei de tramvai şi lărgirea drumului la patru benzi, de la intersecţia cu bulevardul Cetăţii până la bucla de întoarcere, pe o lungime de 2,4 km. Linia de tramvai va fi amplasată pe mijlocul tramei stradale, va fi dublă și încadrată de spaţii verzi cu pomi.
CITEȘTE ȘI: Încep lucrările pe Calea Bogdăneștilor. Ce s-a modificat în proiect?
În ceea ce privește bulevardul Cetății, aici lucrările au demarat în 28 iunie și ar trebui să fie gata în următoarele 30 de luni, potrivit contractului. Dincolo de modernizarea carosabilului și a liniilor de tramvai, a rețelelor edilitare stradale subterane şi supraterane, pe bulevardul Cetăţii se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi. Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai.
Foto: Facebook/Cristian Ghinea