Din cauza numărului mare de solicitări, echipajele pe tură au fost suplimentate, iar personalul este nevoit să lucreze și peste program. Au crescut și timpii de reacție la intervenții!
Misiune dificilă pentru personalul medical de la Ambulanță, care se confruntă, în ultima perioadă, cu o creștere explozivă a solicitărilor. Pe lângă urgențele majore, de cod roșu, cum sunt accidentele rutiere sau infarctele miocardice, echipajele sunt chemate să intervină și la cazuri COVID ori pentru recoltări de teste la domiciliu.
Din cauza numărului mare de solicitări, conducerea Serviciului Județean de Ambulanță Caraș-Severin a suplimentat echipajele pe tură, iar personalul este nevoit, de cele mai multe ori, să lucreze și peste program. „Ne este din ce în ce mai greu. Personalul este tot mai obosit, iar solicitările sunt tot mai multe. Avem, în medie, 150 de apeluri pe zi. Acolo unde s-a putut, am mărit numărul echipajelor pe tură, iar oamenii lucrează peste norma de bază, căci altfel nu putem rezolva solicitările. Avem și solicitări în așteptare.”, recunoaște managerul Serviciului Județean de Ambulanță Caraș-Severin, Daniela Popescu.
Au crescut și timpii de reacție la intervenții a echipajelor de pe ambulanță, acest lucru datorându-se tot numărului crescut de solicitări și a faptului că, după fiecare pacient, vehiculele trebuie decontaminate. De exemplu, dacă în luna august, la urgențele de cod roșu, ambulanțele ajungeau în 11 minute, acum acest lucru se întâmplă în 15 minute, în timp ce la pacienții care prezintă simptome de COVID, echipajele ajung în aproximativ o oră, și nu în 18 minute, așa cum se întâmpla până nu demult.
„Personalul trebuie să se echipeze și automat cresc și timpii de așteptare. De exemplu, la urgențele de cod roșu avem 894 de secunde, la cele minore, 845 de secunde, iar la pacienții care prezintă simptome COVID vorbim de 3.613 secunde, față de ce aveam în luna a opta, unde răspunsul era mult mai rapid – de 689 de secunde la urgențele majore, iar la pacienții cu simptome de COVID aveam 1.100 secunde. Și, da, au crescut timpii de răspuns, pentru că personalul trebuie să decontamineze mașina după fiecare pacient.”, a explicat Daniela Popescu.
În intervalul 1 iunie – 31 august, la SAJ Caraș-Severin s-au înregistrat 8.425 de solicitări, iar pe parcursul lunii septembrie – 3.541 de apeluri.