Corectorii habarniști l-au înfuriat pe Sorin Cîmpeanu! Ministrul nu vrea să le mai dea o lucrare de bacalaureat în mână

senior academic professor reading and smoking a pipe

Ministrul Educației va cere explicații profesorilor care au greșit flagrant în evaluarea notelor de la Bacalaureat și Evaluare Națională! Deși doar cine nu muncește nu greșește, doar o muncă de mântuială poate să dea cu patru puncte mai puțin decât nota reală.

Lipsa de încredere în sistemul de învățământ este și din cauza notelor date după ureche. Dacă ne așteptam de la elevi să uite cum se întoarce o pagină după aproape un an de școală online, alte pretenții am avea de la profesorii corectori. La nivel național avem 52.784 de note modificate după contestațiile în număr de 55.982. Aproximativ 88.73% din acestea au fost modificate cu aproximativ un punct în sus sau în jos. Celelalte au fost modificate după cum urmează: 174 modificate cu 2-3 puncte (162 în sus, 12 în jos), 18 modificate cu 3-4 puncte (16 în sus, 2 în jos) și una modificată cu patru puncte. Cele modificate peste limita bunului simț, adică peste 3 puncte, vor fi analizate individual și posibil ca profesorii să fie puși la colț pentru a nu mai corecta până nu învață cum se dă o notă sau să nu mai corecteze deloc. Din păcate, singurii care vor fi evaluați de către dascălii megaexigenți sunt elevii de la clasele unde predau. Situația pe Caraș-Severin nu este atât de tragică, având marea majoritate a modificărilor de note de doar câteva zecimi și cele mai mari puncte în plus fiind de până în două față de nota inițială.

„Am cerut situația diferențelor mult peste limita admisibilă pentru o eroare umană la Evaluarea Națională și am cerut și acest lucru și la examenul de Bacalaureat. În toate aceste situații, vom vedea exact lucrările și vom lua măsurile care se impun. Prima măsură ar fi ca aceia care au greșit flagrant să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte. Pierderile sunt foarte mari la nivelul încrederii în sistemul de învățământ și în evaluare, sunt mult prea mari; este pentru primul an când am insistat să facem publice aceste diferențe, avem chiar o notă mai mare cu patru puncte după a doua corectură. Regulamentul în momentul de față nu prevede o a treia corectură, dar prevede posibilitatea ministerului de a solicita acea lucrare și a verifica ce s-a întâmplat, iar cei care au greșit flagrant să suporte consecințele.”, a declarat ministrul Educației la Digi24.

Soluția găsită de ministrul PNL este corectarea informatizată pentru toate tipurile de evaluări naționale. Rămâne de văzut cum vor fi concepute subiectele și dacă elevii mai slab pregătiți vor putea aplica strategia ala-bala-portocala pentru a ghici varianta corectă de răspuns: „Corectarea informatizată elimină subiectivismul, subiectivism fie din perspectiva erorilor umane, fie din perspectiva greșelilor mai mult sau mai puțin intenționate. Evaluatorii nu s-ar mai cunoaște între ei, acolo unde avem întrebări de tip grilă, corectura poate fi făcută direct în soft, care să semnaleze și eventuale diferențe între cei doi evaluatori care nu se cunosc între ei. Toate aceste lucruri vor putea fi făcute la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, și chiar la examenul de Evaluare Națională, chiar de anul viitor. Această evaluare informatizată ar putea fi introdusă la bacalaureat încă de anul viitor”.