Societatea Retim a demarat, pe scară largă, o acțiune de verificare a modului de colectare a gunoiului pe raza municipiului Lugoj. În acest sens au fost constituite echipe care vor însoți pe traseu angajații ce adună deșeurile din cartiere. Controlorii vor trebui să constate gradul de conformitate al selectării gunoiului, cum este prevăzut în contractele semnate și să i-a măsuri de remediere în cazul neregulilor constatate.
„Cele mai mari probleme cu selectarea le avem în cartierele de blocuri, la case, mai puțin. De săptămâna trecută echipele noastre au început să meargă prin toate cartierele, pentru informarea și conștientizarea abonaților în ceea ce privește selectarea corectă a gunoiului. Acolo unde se constată neconformități nu se mai ridică gunoiul până la rezolvarea problemei. Cei care vor totuși să li se ridice deșeurile din pubelele neconforme vor plăti dublu. Intenția noastră nu este să-i sancționăm pe cetățeni, ci să-i facem să înțeleagă că nu se mai poate continua așa. Nu e permis să aruncăm plastic și cartoane în pubela neagră destinată gunoiul menajer și nici pungile cu gunoi menajer în pubela galbenă pentru reciclabile. Acțiunea a început din cartierele de pe strada Timișoarei”, a precizat Laurențiu Avram, responsabil Retim pe zona 0.
În primele zile de verificare s-a întocmit un „proces verbal de neconformitate precolectare deșeuri menajere și reciclabile” la Asociația de Proprietari de pe strada Timișoarei nr. 110. La mai multe scări de bloc s-a constatat că pubelele conțineau și alte tipuri de deșeuri față de cele permise. Procesele verbale vor fi înmânate Poliției Locale, instituție abilitată să aplice sancțiuni conform HCL 371/2007, unde se prevede pentru încălcarea regulilor de selectare a deșeurilor impuse de operatorul de salubritate o amendă cuprinsă între 500 și 1.000 de lei pentru persoane fizice și 1.000 și 25.000 de lei pentru persoane juridice.