A fost semnat contractul de modernizare a căii ferate Timișoara – Arad. Investiția se ridică la 2,18 miliarde de lei. Vorbim despre lotul IV al proiectului de reabilitare a șinelor Caransebeș – Timișoara – Arad.
Lucrările vizează peste 54 de kilometric, din cei 162 cât are calea ferată din Caraș-Severin până la Arad.
„Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Se vor construi 6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, o pasarelă edilitară în Aradu Nou, 4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag și se vor amplasa panouri fonoabsorbante.
„Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea RONAȚ TRIAJ – ARAD, lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu”, mai transmite CFR.
Odată încheiat proiectul, trenurile ar trebui să circule cu 160 de km/h.