În cursul lunii martie 2023, între Ministerul Sănătății, în calitate de coordonator de reforme și investiții pentru Planul Național de Redresare și Reziliență și Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar, a fost semnat contractul de finanțare pentru noul spital.
Având în vedere acest contract, precum și hotărârea de consiliu nr. 137 din 31 mai 2023, în baza căruia s-a retras dreptul de administrare pentru unele construcții din incinta spitalului, în vederea casării și demolării acestora, s-a impus găsirea unor noi soluții pentru relocarea activităților care se desfășoară în acele clădiri.
„Întrucât pe terenul în cauză urmează să se amplaseze containere modulare, noi am propus Consiliului local să dea în administrare, către Spitalul Municipal, cu titlu gratuit, a unei suprafețe de teren de 1292 mp, situat în Lugoj, pe strada Gheorghe Doja, la nr. 36”, argumentează primarul interimar Bogdan Ștefan Blidariu.
Contractul între părți este încheiat pe perioada lucrărilor, dar nu mai mult de de 10 ani de la data semnării.
Containerele modulare care vor fi amplasate pe terenul respectiv sunt necesare relocării corpului administrativ al spitalului. Tot acolo se va reloca și personalul de la Direcția pentru Sănătate Publică – Lugoj.
Aprobarea acestei hotărâri de consiliu era urgentată de faptul că licitația este programată în decembrie, iar lucrările de demolare vor începe în luna ianuarie a anului viitor.