Constructorul care lărgește la 4 benzi drumul spre autostradă, prin Dumbrăvița, greu de urnit

santier drum dumbravita

Probleme fără sfârșit pe șantierul pentru lărgirea la patru benzi a drumului din Timișoara spre autostradă, prin Dumbrăvița. Alin Nica, șeful CJ Timiș, se gândește chiar să rezilieze contractul, însă nu știe de unde va acoperi finanțarea europeană pe care riscă să o piardă pentru această investiție.

Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, i-a dat mai multe ultimatumuri constructorului care lărgește la patru benzi drumul din Timișoara spre autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, dar în zadar. Firma care realizează lucrările nu a reușit să se mobilizeze la nivelul dorit de șeful CJ Timiș.

Încă nu am reziliat contractul cu constructorul. Am văzut o oarecare mișcare acolo. S-a finalizat, în sfârșit, porțiunea între Socar și centură. Se circulă normal, pe patru benzi, așa cum îmi doresc să se circule cât mai rapid până la autostradă. S-a mai lucrat pe porțiunea de la centură la autostradă la fundație, la partea constructivă a noului drum. Nu este ritmul pe care mi-l doresc, sunt probleme acolo în continuare. În orice decizie foarte dificilă, prefer să o cumpătesc mai mult, decât să iau o decizie rapidă și pe care să o regret mai apoi. Încă mai am o fărâmă de speranță că pot să-l determin pe constructor să accelereze lucrările. Sper să am dreptate. În caz contrar, atunci soluția este cea pe care v-am spus-o (n.r. rezilierea contractului). Doar că aici este și chestiunea finanțării. În caz că reziliem contractul, trebuie să ne asumăm și riscul de a pierde finanțarea, iar această decizie este foarte dificilă pentru mine, pentru că eu unul nu am pierdut nicio finanțare, nu am reziliat niciun contract de finanțare în toată activitatea mea și să fac acest lucru nu stă în firea mea. Adică mă lupt până la capăt să găsesc o soluție”, a declarat Alin Nica.

Șeful CJ Timiș spune că și Primăria Timișoara a pus bețe în roate instituției, în ceea ce privește realizarea acestui proiect, pentru că nu și-a dat încă acordul oficial pentru scoaterea de sub tensiune a rețelei de troleibuz din Dumbrăvița. Aceasta a fost realizată în cadrul unui proiect european, în urmă cu câțiva ani.

Nici partenerii nu ne ajută foarte mult, pentru că nici până acum nu am primit acceptul formal, oficial pentru a ne putea apuca de tronsonul din Dumbrăvița. Și vă închipuiți că constructorul se prevalează de acest lucru să ne spună că ar fi lucrat, dar iată că nu are front de lucru. Drumul dorim să-l facem și-l vom face. Dacă va fi să reziliem contractul, și asta e una dintre direcții, atunci ne vom asigura de planul B în cazul în care vom pierde finanțarea, îl vom face eventual din fonduri proprii sau vom aplica pe o altă finanțare. Dar până atunci eu încă mai sper să nu pierdem această șansă imensă pe care o avem cu finanțarea europeană. Proiectul este de aproximativ 80 de milioane de lei. Asta ar însemna să găsim 80 de milioane lei să facem noi proiectul din fonduri proprii. Ceea ce este un efort foarte, foarte mare”, a explicat Alin Nica.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

51564880133 7c4845bb32 k

Președintele CJ Timiș a mai acuzat și fosta conducere a instituției pentru faptul că a realizat prost proiectul, astfel că este nevoie de mai multe modificări.

Sunt câteva probleme moștenite, nu sunt probleme create acum, pentru că acest proiect a fost moștenit de la administrația trecută și trebuie să-l continuăm, dar sunt probleme structurale acolo de prevedere a anumitor sume pentru anumite lucrări pe care constructorul le solicită ca fiind imperios necesare datorită unor inadvertențe în ceea ce privește studiul de trafic. Construcția drumului în studiul de fezabilitate a fost gândită pentru un anumit trafic, acum avem o încărcătură mult mai mare de autovehicule care folosesc acel drum. Studiul de fezabilitate se baza pe un studiu de trafic de acum șase, șapte ani, ori de atunci s-au schimbat foarte multe lucruri. Facem acum un nou studiu de fezabilitate să vedem dacă putem să adaptăm, să suplimentăm anumite cheltuieli și să facem ca drumul să nu fie în situația în care după ce l-am terminat, să se crape, să se fisureze, să se facă gropi sau denivelări, că am fi de mirul lumii atunci. Sunt mai multe probleme. Sunt probleme mai ales pe partea de intravilan din Dumbrăvița cu acei stâlpi, cu canalizarea pluvială. Mai este o problemă cu CFR Infrastructură pentru trecerea la calea ferată, bani care n-au fost prinși în proiect și pe care trebuie să-i prindem suplimentar”, a detaliat Alin Nica.

publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/