Acordul pentru constituirea Consorţiului Cultural ACTIVARIUM, care va fi o platformă culturală a Euroregiunii Dunăre – Criş – Mureş – Tisa (DKMT), a fost parafat, vineri, cu ocazia Târgului Economiei Arădene. Judeţul Arad a avut iniţiativa creării acestei platforme culturale, iar județul Caraș-Severin a lipsit de la eveniment.
Printre obiectivele Consorţiului Cultural ACTIVARIUM se numără punerea în valoare a patrimoniului cultural material şi imaterial, încurajarea participării locuitorilor la viaţa culturală a comunităţii, încurajarea parteneriatelor artistice, precum şi promovarea creativităţii tinerilor şi copiilor.
„În cadrul acestei platforme culturale urmează să se organizeze evenimente comune care să angreneze toate entităţile administrative din Euroregiune, în pregătirea corespunzătoare a anului 2021 şi a anilor care vor urma. Lucru cu atât mai important cu cât în anul 2021 oraşele capitală de judeţ şi provincie, ambele din DKMT, Timişoara (Timiş) şi Novi Sad (Voivodina, Republica Serbia), vor deţine titlul de Capitală Europeană a Culturii”, a spus, cu ocazia parafării actului constitutiv al consorţiului, Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Semnatarii actului constitutiv al consorţiului ACTIVARIUM au fost: Igor Mirovic, primul ministru al Guvernului Provinciei Voivodina (Serbia), preşedinte în exerciţiu al Euroregiunii DKMT; Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, cel care va prelua în săptămâna viitoare preşedinţia Euroregiunii DKMT; Kakas Bela, preşedintele Consiliului Judeţean Csongrad (Ungaria); Rauch Sandor, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bacs – Kiskun (Ungaria) şi Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Cionca a mai precizat că în cadrul acestei platforme culturale, fiecare oraş, fiecare regiune va contribui cu specificul său, cu idei, fiind un multiplicator de iniţiative, această organizare facilitând structurarea dialogului cultural.
„Platforma ACTIVARIUM urmează să asigure promovarea euro-regională a proiectelor culturale generate de membrii săi, pe bază de reciprocitate. Hub-ul este complet interactiv. Fiecare dintre membrii săi pune la dispoziţia celorlalţi membri spaţii de marketing out-door, respectiv promovare pe canalele digitale şi print gestionate. Coordonarea platformei urmează să revină unui comitet, pe bază de voluntariat”, a adăugat Iustin Cionca.