Aleșii județeni ai PSD critică administrația PNL a CJT pentru că vrea să dubleze sumele alocate pentru modernizarea DJ 691, între nodul A1 de la Giarmata și limita cu județul Arad.
„Administrația zero a CJ Timiș dorește dublarea valorii proiectului de modernizare DJ691 în condițiile în care se află într-un risc major de a pierde întreaga finanțare europeană atrasă de conducerea PSD a CJ Timiș în anul 2018. Pe scurt, valoarea totală a proiectului a crescut de la 80 de milioane de lei, la 154 de milioane de lei, o creștere procentuală de 92%, în timp ce contribuția proprie a Consiliului Județean în cadrul proiectului ajunge de la 12 milioane de lei, la 38, adică o creștere de 216%!”, au transmis consilierii județeni PSD.
Potrivit lor, consilierii județeni sunt puși să asume, din bugetul județului, acoperirea integrală a costurilor de finalizare a investiției după data de 31 decembrie 2023 „în condițiile în care licitația pentru tronsonul cuprins între nodul A1 și centura Timișoarei încă nu este finalizată, și care poate întârzia dacă există contestații, termenul de finalizare fiind martie 2023 și sunt înscriși patru ofertanți. De asemenea, pentru tronsonul cuprins între centură și Timișoara, adică traversarea Dumbrăviței, încă nu este începută procedura de licitație.
„Situația este una gravă, fapt confirmat și de finanțatorul proiectului, ADR Vest, care a remis un comunicat oficial prin care a transmis că toate proiectele cuprinse în POR 2014-2020 trebuie implementate până la finele anului 2023, după care nu se mai pot efectua plăți pentru lucrări din cadrul programului. Ce a înțeles Alin Nica din asta? Să dubleze sumele și să propună finalizarea lucrărilor din bugetul CJ Timiș, deși stadiul implementării este foarte întârziat. Spre ce ne îndreptăm, nu e clar, dar în condițiile date bugetul Consiliului Județean Timiș va fi blocat pentru mulți ani, iar de aici până la falimentul primei administrații publice județene din România mai este doar un pas.”, a concluzionat grupul consilierilor județeni ai PSD Timiș.
UPDATE. Explicația executivului CJ Timiș
CJ Timiș vine cu o explicație referitoare la motivele care au dus la creșterea bugetului pentru modernizarea DJ 691. Administrația își propune să acceseze plafonul maxim de finanțare europeană, în condițiile în care ar trebui corectată documentația tehnică „moștenită din mandatul 2016-2020”, documentație „cu lipsuri majore”. CJ Timiș amintește de o analiză de trafic rutier care ar fi fost greșită, necesitatea suplimentării structurii rutiere cu încă un strat de asfalt, introducerea unui sistem de iluminat, trecerea de nivel la cale ferată și dispozitive de scurgere a apei pluviale.
„Este adevărat că dorim să creștem bugetul de modernizare al DJ691 prin atragerea de fonduri europene suplimentare, mai precis 40 milioane de lei în plus. Încurajez aparatul de specialitate al CJ Timiș și urmăresc să facem lucrări de calitate în beneficiul cetățenilor. Costurile neeligibile pe execuție privind DJ691 nu au crescut, deși prețurile au mers în sus, iar pentru o raportare corectă la sume, invit consilierii județeni să își îndrepte atenția către proiectul tehnic din 2020, nu DALI-ul din 2017 când proiectul se afla în stadiu incipient. Totodată, pentru o percepție corectă asupra situației, ar fi util să-l întrebe pe fostul președinte PSD al instituției cum a dat contractul unei firme lipsite de capacitate de implementare.”, a transmis Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
În final, CJ Timiș aduce din nou în discuție problema stâlpilor de troleibuz. „Din păcate, o vreme, acesta (n.r, proiectul) a mers cu frâna de mână trasă de către Primăria Timișoara de la care așteptam să ne dea la timp rețeaua de stâlpi ca să putem evita amânările și eventuale costuri suplimentare”, a mai precizat Alin Nica.