Primăria Municipiului Lugoj vrea să simplifice comunicarea dintre cetățean și administrația locală. Soluția este implementarea unui sistem informatic integrat pe nevoile de comunicare cu instituțiile locale.
În 2019 era lansat pentru cetățenii orașului un proiect de tip Smart City în care era cuprinsă aplicația City Health. Aplicația aparține firmei clujene Life is Hard și a fost oferită cu titlu gratuit Lugojului pentru o perioadă de doi ani. Gratuitatea serviciului a expirat, iar dacă municipalitatea ar dori să o folosească în continuare, aplicația ar fi acum contra-cost, motiv pentru care pe viitor nu se mai dorește utilizarea City Health. În schimb, Primăria Lugojului are în plan să dezvolte un pachet de soluții digitale inteligente mai complexe, spre folosul lugojenilor.
Transmiterea directa și instantanee a datelor de la cetățean către cel care va rezolva sesizarea se poate face folosind aplicații integrate într-o platformă digitală.
Primăria Lugoj, prin proiectul „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategica și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativa POCA 2014 – 2020, CP 10/2018, va implementa un sistem informatic integrat centrat pe nevoile cetățenilor de comunicare cu instituțiile locale.
„Ne dorim ca cetățeni sa poată raporta direct către Primărie, prin serviciile sale, problemele care le au și pe care le văd în fiecare zi. Aceste probleme sau incidente pot fi următoarele, dar nu se rezumă doar la cele prezentate: gropi în asfalt, deranjarea ordinii publice, defecțiuni la rețeaua de apă, neridicarea gunoiului menajer, gropi clandestine de gunoi, mașini abandonate, defecțiuni la sistemul de iluminat etc. Pentru o eficiență sporită, acestor sesizări li se vor aloca în mod automat un număr de înregistrare direct în registratura generală a Primăriei și vor fi transmise pe fluxul de documente direct către serviciul abilitat, respectiv persoana responsabilă”, explică Anca Micșa-Oprea, city managerul Lugojului.
Astfel, Primăria Lugoj va achiziționa o platformă integrată prin care cetățenii pot face sesizări instalând o aplicație pe telefon sau direct pe site-ul instituției, unde vor avea posibilitatea să localizeze pe o hartă interactivă (geo-localizare – similar cu Google Maps sau Waze) locul în care este o problemă, să pună poze și să facă o scurtă descriere. Totodată, aplicația va permite urmărirea rezolvării sesizării făcute, iar rezolvarea va fi marcată nu doar printr-o bifă făcută de persoana abilitată în rezolvarea sesizării, ci și prin descrierea modului de rezolvare și adăugarea de poze, acolo unde este cazul.
Posibilitățile pe care cetățenii le vor avea in comunicarea cu instituțiile locale prin intermediul aplicațiilor pe mobil sau direct pe site nu se rezuma doar la partea de sesizări, ci la o serie de interacțiuni pe care le vor putea face, cum ar fi: plata impozitelor, taxelor și amenzilor, eliberarea de Adeverințe in format electronic, programări la audiențe sau în cadrul serviciilor implicate în relația constantă cu cetățeanul.