Colaps financiar în Primăria Oravița! Salarii, arierate și indemnizații pentru persoanele cu handicap – blocate!

Nu este pentru prima dată când angajații Primăriei Oravița așteaptă să-și primească salariile. Partea neplăcută e că facturile și ratele lor nu așteaptă. În tot acest timp, în Consiliul Local continuă scandalurile și neînțelegerile, astfel că rectificarea bugetară pentru deblocarea situației a rămas în stand-by. La fel și plata arieratelor pe care Primăria le înregistrează.

Nicio lună fără probleme la Oravița. Haosul administrativ care caracterizează activitatea din Consiliul Local Oravița pare fără final. În ședința ordinară de la începutul acestei luni s-a încercat votarea unei rectificări a bugetului local pentru a putea aloca bani în continuare atât pentru sectorul de salarii ale angajaților, cât și pentru a plăti indemnizațiile persoanelor cu handicap și pe cele ale însoțitorilor acestora. Salariile ar urma să fie asigurate pentru 3 luni cu cele 2,6 milioane de lei alocați, în timp ce indemnizațiile ar necesita 60.000 de lei.

Un alt sector sensibil îl reprezintă arieratele. Primăria Oravița are de plătit sume importante pentru salubritate (aproape 280.000 de lei), energie electrică (peste 97.000 de lei), colectarea deșeurilor (peste 30.000 de lei) Asociația Orașelor (24.000 de lei). Valoarea totală a datoriilor mai vechi de 90 de zile este de aproape 693.000 de lei.

În ședința din 8 iunie însă lucrurile s-au blocat din nou în timpul votului. Deși rectificarea bugetară a fost structurată așa cum s-a cerut în cadrul comisiilor de specialitate, consilierii locali PNL și cei ai Pro România s-au abținut de la vot. Cele 8 voturi „pentru” exprimate de social-democrați și de PMP nu au fost suficiente pentru ca proiectul să treacă. Singurele obiecții ale celor care s-au abținut au fost exprimate de Liviu Almășan, liderul Pro România. Acesta a dorit să afle de la secretarul Primăriei dacă legea permite o rectificare bugetară în primele 6 luni ale anului, întrebare la care nu a primit un răspuns clar. Cea de-a doua problemă s-a referit la semnătura de pe documentul în cauză. Ar fi fost aplicată semnătura city-managerului și a lipsit tocmai semnătura primarului, lucru care s-a rezolvat în timpul ședinței de consiliu local. Totuși, proiectul de hotărâre nu a trecut.

Se pare că tot fără bani ar fi rămas și padocul de câini, acolo unde aproape 200 de animale nu vor mai putea primi hrană, dar și cantina socială din oraș, ambele fiind în atribuția viceprimarului, care – culmea – s-a abținut și el de la vot, fiind direct afectat inclusiv de blocarea salariilor din primărie. Din luna februarie a acestui an, viceprimarul Nicolae Cotârlă coordonează și răspunde și de activitatea Direcției de Asistență Socială, cea care se ocupă de persoanele cu handicap. Practic, în mâinile sale sunt aproape toate sectoarele afectate de votul la care și el a participat.

În 11 iunie consilierii locali au avut o nouă întâlnire, de această dată – online, însă nici atunci nu a fost cu noroc. Proiectele privind alocarea de fonduri nu au întrunit necesarul de voturi. Așa se face că a trecut și ziua de salariu (15 iunie) fără ca angajații să fie plătiți. Tot fără bani au rămas și persoanele cu handicap. Iar arieratele… mai au de așteptat.

Până în acest moment nu a fost programată o altă ședință care să deblocheze situația.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/