Includerea Timișoarei în rețeaua europeană de rute cicliste ar deschide nenumărate posibilități pentru turismul local, spun autoritățile județene, ca un argument pentru demersul pe care îl desfășoară. CJT vrea să includă orașul de pe Bega pe ruta de cicloturism EuroVelo13, rută care traversează, de altfel, județul Timiș.
Ruta EuroVelo 13, care traversează județul Timișul, poartă numele de „Ruta Cortinei de Fier” și face parte din rețeaua europeană de trasee pentru biciclete, una dintre cele mai cunoscute inițiative de cicloturism din lume.
„Includerea Timișoarei, orașul unde a început Revoluția din 1989, în această rută este un pas mai mult decât firesc. În acest context se deschid nenumărate posibilități pentru turismul local, iar Timișoara se plasează pe harta orașelor europene unde istoria nu este uitată, ea reflectându-se în fiecare zi în deciziile pe care le luăm. Fiind unul dintre cele mai lungi trasee EuroVelo, Ruta Cortinei de Fier are ceva de oferit pentru orice tip de cicloturist – de la podgoriile din sudul Cehiei și nordul Austriei până la granița muntoasă a Bulgariei și Greciei; de la porturile pline de viață ale țărilor baltice până la frumusețea crudă a Laponiei.”, a declarat Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș.
Prezența Timișoarei în ruta EuroVelo 13, a mai spus Cristian Moș, atrage după sine și includerea unei bune bucăți din pista de biciclete care unește Timișoara de frontiera cu Serbia în acest traseu. CJT va face demersurile pentru ca în perioada următoare să atragă finanțările necesare execuției pistelor de biciclete de pe ruta EuroVelo 13 din localitățile județului Timiș pe unde acesta trece (intră pe la Comloșu Mare și iese prin Moravița).
De altfel, recent, reprezentanții CJT au semnat contractul pentru întocmirea strategiei pentru realizarea pistelor de biciclete în județ. Licitația a fost câștigată de asocierea formată din firmele Mobillissimus Kft., Ertekterv Kft și Planificatio SRL. Prin această strategie, CJT vrea să stabilească direcțiile de dezvoltare a infrastructurii aferente ciclismului și cicloturismului. Documentul ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului, astfel încât să poată fi programate investiții începând cu anul viitor.