Cu sau fără urși, lotul II din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva trebuie finalizat. După 9 ani de la demararea lucrărilor, acum a fost desemnat constructorul.
Tunelurile pentru urși, de 2,13 kilometri, și șoseaua rapidă de 7 kilometri, vor fi construite de firma românească UMB. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Timișoara.
„A fost desemnat câștgătorul, este un constructor român care și-a făcut treaba foarte bine și care ne dă siguranța că va finaliza în termenul contractual. Îl vom semna în perioada următoare. Este constructorul care e cel mai mare constructor român pe infrastructura rutieră, UMB, Umbrărescu”, a spus, joi, Grindeanu.
Mai urmează însă 10 zile în care se pot depune contestații. Ar fi singurul impediment în calea semnării contractului și demarării lucrărilor. Față de prima încercare, anul acesta, prețul a crescut, de la 1,3 miliarde de lei la 2,3 miliarde de lei. Constructorul are la dispoziție 11 luni să proiecteze segmentul de autostradă de 9,13 kilometri, cu tot cu tuneluri, și 34 de luni să finalizeze lucrările.
Astfel, documentele tehnice vor fi gata în septembrie 2023. Dacă lucrările decurg fără probleme, nu apar întârzieri, blocaje și se lucrează și pe timp de iarnă, atunci ele se vor încheia după 2 ani și 8 luni. Așadar, cel mai devreme, într-un scenariu pozitiv, lotul II din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva va fi finalizat în mai 2026. Dacă lucările se opresc în sezoanele reci, dacă șantierul nu demarează în forță după perioada de proiectare, atunci deschiderea sectorului de șosea rapidă ar putea avea loc chiar în 2027.