Centura de sud a Timișoarei, în standby. Robu îl critică dur pe Ministrul Transporturilor!

Timișoara așteaptă de ani de zile o centură ocolitoare în adevăratul sens al cuvântului, nu doar pentru zona de nord, așa cum, spre exemplu, are Aradul, cu nu mai puțin de patru urcări/descărcări. Guvernul PSD a conceput o variantă pentru sudul orașului cu câte o bandă pe sens, aspect criticat de multă lume, iar proiectul e tot în stadiul de `sertare”. Primarul Robu critică acest lucru și spune că nu poate interzice traficul greu prin oraș până nu va fi gata centura.

Robu s-a „lămurit” cu Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și că așteaptă instalarea noului Guvern PNL astfel încât centura Timișoarei să devină o prioritate. „Așteptăm o schimbare de Guvern, să putem face și mai ușor proiectul de centură. Centura de sud este esențială pentru orașul nostru. Poate avea efecte atât de necesare această centură. Mergând la orice oră prin orașul nostru sunt o mulțime de străzi unde traficul ar trebui să fie deviat pe centură. […] Se impune o schimbare acolo la Ministerul Transporturilor și, pe cale de consecință, și mai jos. Mă așteptam ca lucrurile să meargă altfel. Am crezut că ministrul Cuc înțelege lucrurile și le aprobă tehnic. Dar l-am contactat personal pentru avize de drumuri și m-am lămurit. Am speranță numai în schimbare de persoană, pentru că în schimbarea de atitudine eu nu mai cred cu acest ministru”, a precizat Robu, care a spus că Răzvan Cuc are un limbaj de lemn și îi lipsesc rezultatele.

Pentru reducerea poluării și un trafic ceva mai fluent, unii cetățeni spun că mașinile de tonaj greu ar trebui interzise în Timișoara. Robu explică însă că nu vrea să omoare activitatea economică. „Noi nu putem să interzicem accesul acestor mașini cât timp nu există centură. Când va fi gata, sigur că vom interzice aceste mașini. Eu respect orice poziționare ideologică, mai îmi scriu cetățenii de ce nu interzic astfel de mașini în oraș. Ar pleca o mulțime de investitori, am face praf economia. Economia de producție presupune transportul de mărfuri, materii prime, a produselor finite. Dacă am interzice acest transport, întreprinderile care funcționează aici și oferă zeci de mii de locuri de muncă ar intra într-o foarte mare criză, putând ajunge la faliment. Simplul fapt că s-ar duce vestea că sunt probleme cu mobilitatea mărfurilor ar îndepărta investitorii. Sigur că ne-ar plăcea să nu mai vedem TIR-uri, trafic greu prin orașul nostru”, a mai spus Robu.

Deocamdată, n-au început lucrările la centura de sud deoarece pe traseu există opt șantiere arheologice!