Poziția corectă a pasagerilor în autovehicul este ceea ce le oferă protecție, în cazul unei coliziuni. O centură de siguranță montată corespunzător face diferența.
Noua centură de siguranță conectată ZF poate muta pasagerii, folosind senzorii vehiculului, într-o poziție de ședere optimă, înainte de o potențială coliziune. Dacă sistemul este alertat cu privire la o situație care poate fi periculoasă, centura deplasează pasagerul pe scaun, ceea ce poate spori funcționalitatea sistemului de fixare. Ceea ce face ca sistemul să funcționeze este tensionatorul electromecanic de centură ACR8, care poate, de asemenea, să reducă slăbirea curelei sau să alerteze șoferul prin vibrarea centurii.
„Cele două sisteme de fixare, centura de siguranță și airbag-ul, funcționează «mână în mână» ca sisteme de protecție: centura de siguranță reține inițial partea superioară a corpului, însă în milisecunde după accident îl eliberează într-o manieră definită în direcția airbag-ului până când perna de aer prinde pasagerul. Dacă centura nu are aceste rezerve, de exemplu deoarece partea superioară a corpului era deja înclinată prea mult în față, înainte sau în timpul accidentului, acest lucru poate crește probabilitatea de rănire. Aici intervine ideea repoziționării. De îndată ce centura de siguranță este fixată, ACR8 reduce activ orice slăbire percepută a acesteia, adică o strânge într-un mod definit astfel încât să se potrivească perfect pe ocupantul vehiculului.”, se arată într-un comunicat al ZF Group.
Protecție suplimentară privind siguranța
Sistemul centurii de siguranță ACR8 poate trimite un semnal pentru „trezirea” șoferilor atunci când (un alt sistem simte că) sunt obosiți. La trecerea de la conducerea automată la cea manuală, ARC8 poate folosi pulsațiile de înaltă frecvență ale centurii de siguranță pentru a avertiza șoferul că trebuie să preia din nou controlul. În acest fel, sistemul centurilor de siguranță poate fi integrat în interfața cu utilizatorul a vehiculelor automate pentru a atrage atenția șoferului.
„În centrul sistemului de protecție se află retractorul avansat cu control activ ACR8 care conectează informațiile disponibile în vehicul, retrage centura cu ajutorul motorului electric și poate astfel acumula forța curelei într-un mod țintit.”, mai explică cei de la ZG Group.
ACR8 oferă și alte avantaje pentru producătorii de automobile. Nu necesită o autocertificare separată NCAP și este disponibil ca versiune integrată în scaun, în care necesită o adâncime de instalare de numai 60 de milimetri în loc de 82. Asta înseamnă că poate fi integrat în multe tipuri de scaune auto fără a restricționa designul.