De la o construcție gândită să vină în sprijinul antreprenoriatului local, Centrul de Afaceri din orașul de la malul Dunării a devenit, între timp, o simplă clădire de birouri. Cu toate acestea, Primăria Moldova Nouă caută soluții pentru a intra în posesia clădirii, aflată actualmente în subordinea Ministerului Economiei, cu scopul de a revigora situația, dar și pentru a susține ideile oamenilor vizavi de tot ceea ce înseamnă dezvoltarea zonei.
Despre cum s-a luat hotărârea construirii clădirii care să vină în ajutorul oamenilor de afaceri și ce a existat în zona respectivă înainte de începerea lucrărilor pentru ridicarea obiectivului, Sorin Procopciuc, administratorul Centrului de Afaceri Moldova Nouă, a relatat pentru expressdebanat.ro:
„În jurul anilor 1978-1979, în zona respectivă nu exista decât fundație. Pe vremea regimului comunist se dorea construirea unei grădinițe. Ei bine, după o perioadă de timp, construcția a fost ridicată, mă refer aici la ziduri, însă fără uși, geamuri etc., motiv pentru care aici au început să se adăpostească animalele, în special caii. Lucrurile au căpătat o cu totul altă turnură între anii 2000-2001, atunci când Ministerul Economiei și-a dat interesul pentru această clădire asigurând fondurile necesare pentru finalizarea ei. Ideea a cunoscut materializarea în 2004. Atunci au existat facilități oferite oamenilor de afaceri, însă, nu după o lungă perioadă de timp, din scopul acestei clădiri a rămas doar numele, actualmente existând spații care sunt închiriate antreprenorilor sau date cu titlu gratuit ONG-urilor. Din câte cunosc, în județul Caraș-Severin, au fost construite în jur de 12-13 astfel de Centre. Ele se află în subordinea Ministerului Economiei și date în administrare primăriilor”.
Gradul de ocupare al spațiilor Centrului de Afaceri în 2021
În ciuda faptului că, la momentul actual, mediul de afaceri local nu beneficiază de anumite facilități, totuși cele 13 spații de care dispune clădirea sunt ocupate în totalitate:
„Avem un număr de 13 spații, suprafețele fiind cuprinse între 10 metri pătrați și 80 de metri pătrați. În această clădire avem: restaurant, birou pentru traduceri legalizate și autorizate, sală de fitness, birouri pentru executorii judecătorești, firmă de mobilă, birou pentru o firmă de pază, firme care se ocupă cu recrutarea forței de muncă pentru diferite activități în țară, firmă de transport etc. Sigur, găzduim și sediile mai multor ONG-uri, axate fie pe turism, fie pe sprijinul acordat copiilor cu diferite probleme de sănătate. Avem și ONG-uri alcătuite din vârstnici care desfășoară diferite activități ș.a.m.d. Ei bine, firmele plătesc 5,25 de lei pentru fiecare metru pătrat deținut, o taxă pentru clădire și, evident, utilitățile. În schimb, marea majoritate a ONG-urilor dețin aceste spații cu titlu gratuit, în acest caz fiind plătite doar utilitățile. Totodată, aici este locul în care cetățenii orașului își plătesc dările. Dacă Primăria Moldova Nouă va reuși să ajungă la un acord cu Ministerul Economiei pentru a intra în posesia Centrului, acest lucru va ajuta foarte mult, în sensul că se pot accesa fonduri europene pentru diverse proiecte gândite.”, a subliniat administratorul.
Referitor la care sunt planurile de viitor ale reprezentanților Primăriei Moldova Nouă vizavi de ideea susținerii și dezvoltării antreprenoriatului local, Adrian Torma, primar al orașului de la Dunăre în perioada 2016-2020, cel care așteaptă răspunsul Înaltei Curți de Casație și Justiție în privința validării pentru un nou mandat, a ținut să aducă în prim-plan:
„Dacă voi fi validat pentru a cârmui orașul Moldova Nouă până în 2024, am intenția de a transfera Centrul de Afaceri în proprietatea administrației publice locale. Vom solicita emiterea unei Hotărâri de Guvern în acest sens. Ne dorim să sprijinim atât mediul privat, prin oportunitatea de a avea un spațiu dotat și aranjat, cât și ONG-urile existente și altele care pot apărea, totul cu scopul dezvoltării turismului, mediului și a altor activități, nu doar pe raza orașului. Ne dorim să fie un hub în întreaga Clisură a Dunării”.