Cele mai moderne autobuze din județ stau pe dreapta. „Nu au pe unde să meargă, noi nu avem drumuri”

autobuze fara sofer la oravita

E scandal mare la Oravița între aleșii locali după ce administrația publică a cumpărat din bani europeni mijloace de transport în comun de ultimă generație, cum nu mai are nicio localitate din județ!

Dumitru Ursu este unul dintre primarii cărășeni cu lipici la fondurile europene, numai că nu toate proiectele gândite de acesta se bucură de sprijin în Consiliul Local. Autobuzele electrice sosite de curând în oraș au generat mai degrabă controverse decât bucurie. „Autobuzele sunt parcate, nu au pe unde să meargă, noi nu avem drumuri, depou, șoferi, societate de transport. Cred că de zece ori s-a pus pe ordinea de zi acest proiect și nu a trecut decât acum câteva săptămâni. Nu trebuie ca Primăria să fie mereu pe plus dacă ne gândim că ajutăm comunitatea.”, a explicat liderul social-democrat, Marțian Lepa, criticând cu această ocazie poziția consilierilor locali din opoziție, de la PNL și Pro România.

Aceștia susțin însă că proiectul respectiv sună bine doar pentru cine nu cunoaște toate amănuntele. „Valoarea proiectului s-a schimbat de 5-6 ori. În vară au fost introduse cheltuieli neelegibile în proiect în valoare de 15 miliarde, un drum la Răchitova, pe cheltuiala Consiliului Local. Drum pe care l-am votat în toamnă pentru că am considerat că este pentru utilitatea oamenilor din Răchitova, dar calitatea drumului lasă de dorit. Nu sunt făcute rigolele, ieșirile laterale, e diferență de nivel și nu se poate coborî către străzile laterale. Am cerut un studiu de impact vizavi de cheltuielile pe care le-ar presupune pentru Consiliul Local acest proiect cu autobuzele. Am cerut aceste lucruri coordonatorului de proiect, domnului primar, dar nu ni s-a răspuns.”, acuză Radu Bompa, ales local din partea PNL.

Liviu Almășan, reprezentantul Pro România, pune la rândul său la îndoială oportunitatea proiectului: „Ni s-a dat proiectul vechi în care am descoperit că, inițial, autobuzele trebuiau să ajungă la suma de 122.000 de euro/buc.. Ele au ajuns acum la 320.000, cele de 10 m, și la 340.000 de euro cele de 12 m! Au justificat creșterea spunând că nu au găsit autobuze să se încadreze în această sumă. Dacă raportăm la valoarea totală a  proiectului, de 22 milioane lei, cheltuiala Primăriei nu este așa mare, 3 miliarde jumătate. Dar dacă aceste autobuze sunt ineficiente, mi se pare mult să arunci aproximativ 3 miliarde jumate din bugetul orașului. Sistemul de e-ticketing va costa 500.000 de euro. Garajul și stația de încărcare ar ajunge la 1,5 milioane de euro. Vorbim de patru autobuze hibrid. Explicația a fost că sunt bani europeni, dar acestea aduc și cheltuieli din bugetul local. Am cerut să vedem organigrama pentru aceste autobuze. Ar trebui înființată o societate de transport public local care ar duce la cheltuieli. Mi se reproșează că eu sunt omul cifrelor și vreau profit, dar vreau să ne asumăm în Consiliul Local o cheltuială de operare a acestor autobuze. Dar dacă nimeni nu ne face niciun calcul, cum să fim de acord cu acest proiect?! La Oravița străduțele sunt foarte înguste și autobuzele trebuie să facă trei drumuri pe zi, drumul la Agadici, și eu zic că un an de zile pe aceste drumuri va duce la casarea autobuzelor. Drumurile sunt groaznice!”

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Liberalul Radu Bompa nici nu vede vreo îmbunătățire a situației, ci mai degrabă se așteaptă la contabilizarea unui mare eșec. „Nu se vede o perspectivă frumoasă în ceea ce privește drumurile pentru că lucrările Aquacaraș vor continua, orașul va fi spart.”, a spus consilierul local. Colegul său de alianță, Liviu Almășan, e convins că mult mai inspirată ar fi fost achiziționarea unor autobuze de capacitate mică sau chiar a unor microbuze. „La ora actuală transportul se face cu microbuze și taxi-uri și abia supraviețuiesc cu câțiva clienți. Cine va circula cu aceste autobuze atât de mari? Autobuzele au venit acum câteva săptămâni, dar noi nu avem gata nimic, nici garajul, nici stația de încărcare, traseele, angajați. În plus, garanția autobuzelor este de 2 ani și deja a intrat în vigoare. Până terminăm cu celelalte, vor ieși din garanție, fără să fie puse în circulație!”, și-a arătat acesta îngrijorarea.

De ce atâta tam-tam acum?! Cum a trecut acest proiect de votul Consiliului Local dacă nu e unul oportun pentru oraș?! „Acest proiect a fost votat în ședință de Consiliu Local. A demarat în 2017, la ideea domnului Ursu, când el avea 11 consilieri și erau suficiente 9 voturi. Atunci, orice propunea consilierii aprobau! Eu nu am votat în 2017 acest proiect, m-am abținut deoarece nu i-am văzut eficiența, deși eram membru PSD!”, a explicat Almășan. „Și eu m-am abținut!”, a adăugat liberalul Bompa.

Se vor înscrie autobuzele hibrid din Oravița pe lista proiectelor care înseamnă o bătaie de joc pe bani europeni precum pârtiile de schi pe care nu cade un fulg de zăpadă, telegondolele care nu duc nicăieri sau centrele de informare turistică ridicate acolo unde nu ai nimic de vizitat?! Până la urmă, tot de aleșii orăvițenilor depinde.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/