Provocatorul DJ 691, segmentul din Dumbrăvița, are oficial constructor

masini care circula pe tronsonul 1 dj 691 (1)

CJ Timiș a semnat, joi, contractul cu Strabag pentru extinderea la patru benzi a tronsonului 1 din drumul județean 691, cel care traversează Dumbrăvița. Șantierul începe efectiv doar după ce constructorul va reloca stâlpii de troleibuz.

În ianuarie 2022, CJ Timiș rezilia contractul cu societatea Tehnocer, care lărgea DJ 691 la patru benzi, în Dumbrăvița. Firma avea întârzieri în execuție, iar CJT i-a imputat apoi inclusiv lipsa garanției de bună execuție. De atunci și până acum au durat procedurile legate de o nouă licitație, respectiv atribuirea contractului unei noi societăți care să realizeze aceste lucrări.

Tronsonul de drum care urmează să fie lărgit la patru benzi în următoarele cel mult 6 luni are o lungime de 3 km, de la intrarea în Dumbrăvița și se termină la intersecția cu centura Timișoarei.

„Un proiect foarte interesant pentru noi, cu un termen la fel de de de strâns ca și contractul pe care deja îl avem în execuție. Vom duce contractul în condițiile clar stabilite la îndeplinire. (…) Aici ne întâlnim cu această provocare a traficului. Observați deja, iar în viitorul apropiat, în momentul în care o să se circule pe patru benzi pe tronsonul în execuție, valorile de trafic vor crește foarte mult, circulația se va îngreuna, suprapunându-se efectiv și cu începerea școlii. Fac un apel aici către consiliul județean, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița să găsim o cale prin care prezența noastră să nu afecteze atât de mult viața cotidiană a cetățenilor privind traficul, privind transportul în comun și orice alte inadvertențe care pot apărea.”, a declarat Cătălin Flămânzeanu, directorul Strabag.

alin nica, presedintele cj timis, si catalin flamanzeanu, directorul strabag

Cătălin Flămânzeanu (Strabag) și Alin Nica (președintele CJ Timiș)

Constructorul a confirmat faptul că nu poate începe lucrările până când nu vor fi relocați stâlpii care alimentează cu electricitate mijloacele de transport în comun, 69 la număr.

„Vom lucra pe sectoare distincte. Vrem să terminăm cât mai repede, se apropie un sezon de iarnă, nu putem să rămânem cu lucrările de infrastructură în zona în perioada cu intemperii și, în același timp, ne izbim, după cum vedeți, de un aspect al acestei situații mai puțin plăcute – de stâlpi, cabluri electrice care pot crea diverse probleme și nu am dori să avem vreun accident de muncă sau să creăm vreo vreo problemă de genul acesta. (…) Mutatul fizic al stâlpului nu este o problemă, e problema de toată rețeaua în sine, de cum lucrează. (…) Nu pot să vă spun că durează câteva zile fiecare, nu vreau să înaintez în momentul de față un termen pe care nu pot să mi-l asum. Fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție. Nu știm ce alte lucrări sau rețele mai sunt pe lângă, dar vreau să înțelegeți că vom încerca să facem aceste aspecte alternativ, în așa fel încât să nu ne blocăm nici pe noi în timpul execuției, să putem respecta termen de finalizare a contractului, să nu fie niciun factor de stres pentru cetățeni, pentru beneficiari, inclusiv pentru riveranii din comuna Dumbrăvița.”, a mai spus Flămânzeanu.

vesta muncitor strabag pe tronsonul 1 din dj 691

masini care circula pe tronsonul 1 dj 691 (3)

Lucrările trebuie să fie gata până la finalul anului, pentru ca administrația județeană să nu piardă finanțarea europeana aferentă proiectului de extindere la patru benzi a acestei șosele.

„Astăzi am semnat contractul de execuție pentru tronsonul 1 din lărgirea la patru benzi a drumului județean 691. Vom da săptămâna viitoare ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi să predăm efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren.  (…) Suntem convinși că îl vom finaliza în termenul stabilit. Termenul de execuție pentru tronsonul 1 este tot de șase luni ca și pentru tronsonul 2, deci asta înseamnă că depășește 31 decembrie anul acesta. Însă noi mai avem și cheltuieli neeligibile în proiect și am gândit execuția lucrărilor în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în cea mai mare marte după 1 ianuarie 2024, astfel încât să ne concentrăm pe absorbirea tuturor banilor europeni, a tuturor cheltuielilor eligibile și a lucrărilor care au caracter eligibil până la 31 decembrie și vom face acest lucru. În consecință, nu vom pierde niciun euro din acest din acest proiect, iar conform normativelor europene, noi mai putem continua proiectele până la 30 iunie 2024, dar pe finanțarea noastră sau acele cheltuieli care sunt oricum neeligibile din banii europeni, așa cum am spus-o încă de la început, dar mulți n-au crezut.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

semnare contract cjt strabag tronson 1 dj 691 (1)

masini care circula pe tronsonul 1 dj 691 (2)

În ceea ce privește tronsonul 2 al DJ691, în lungime de 7 km, acolo unde lucrările au început în primăvară, pe teren sunt mobilizați, potrivit constructorului, aproximativ 100 de muncitori cu 60 de utilaje. Aici încă se așteaptă avizul de la CFR Infrastructură pentru amenajarea la linia de cale ferată de la Giarmata. Lucrările sunt gata în proporție de 85%.

Pe porțiunea deja modernizată din DJ 691, în zona nodului cu A1 de la Giarmata, circulația a fost redeschisă în 27 mai. Șoferii pot circula, astfel, pe aproximativ 2,2 km din tronson, de la coborârea de pe autostrada A1 până la girația de la intrarea în Giarmata,  pe două benzi, în ambele direcții, spre și dinspre autostradă.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/