16 milioane de euro, bani europeni, și alte câteva zeci de milioane de euro împrumutați din bancă vor fi investiți în zona turistică Semenic – Gărâna – Văliug! E cel mai spectaculos proiect din România!
Schiorii care au coborât pe „autostrada Banatului”, pe pârtia cu mai multe variante Semenic – Văliug, s-au declarat de-a dreptul fascinați. Asta în ciuda faptului că, deocamdată, urcarea se face cu autobuzul și nu în cabina viitoarei gondole. Urmează odată cu montarea gondolei amenajarea altor pârtii, care vor ajunge în Gărâna și chiar în zona Teregova – Slatina Timiș, aducerea tunurilor pentru zăpadă artificială și amenajarea unui lac de acumulare din care să fie alimentate echipamentele de înzăpezire. Toate acestea pentru sezonul de iarnă. Dar zona turistică Semenic – Gărâna – Văliug va atrage zilnic mii de turiști în fiecare sezon al anului. Și asta pentru că se fac investiții spectaculoase. „ADR Vest ne-a solicitat să introducem în studiul de fezabilitate și activități pe timp de vară, lucru pe care noi l-am comandat câtorva furnizori de servicii. Ne vor face un upgrade la studiul de fezabilitate. Acum avem tiroliană pregătită, tiroliană paralelă, de 1 km, cea mai lungă din Europa de Est. Avem parc de aventură cu 27 de puncte diverse. Avem wefly, scaune suspendate de două persoane cu acționare electromagnetică, trasee de bicicletă, și de familie, și piste de downhill ca să facem concursurile alea pe care le-am început deja la Reșița. Parcarea multietajată de la baza telegondolei, de 460 de locuri, este în lucru. Se ocupă o firmă de proiectare din Oradea. De îndată ce asamblăm toate aceste patru elemente le reintroducem în SF și le scoatem la licitație.”, a dezvăluit primarul Nelu Popa pentru expressdebanat.ro.
Se estimează că în luna martie va fi scoasă din nou la licitație proiectarea, că în șase luni va fi gata, astfel ca, la sfârșitul anului să fie executate chiar și o parte din lucrări. „Eu aș vrea să reușim să facem cel puțin zona de înzăpezire, că aia merge repede, iar gondola va trebui pusă în funcție în decembrie 2023. Dacă reușim să facem înzăpezirea artificială până la sfârșitul acestui an, atunci, în sistemul în care ne-am jucat puțin cu autobuzele municipalității, vom putea schia tot parcursul iernii viitoare. Din informațiile venite de la iubitorii de munte, oamenii sunt de la entuziasmați până la uimiți. Nu le vine să creadă, este cea mai lungă coborâre din țară, este un lucru pe care în următorii ani puțini vor putea să-l depășească. Este un as pe care îl avem și pe care va trebui să-l exploatăm. Sunt 3 pârtii cu grade de dificultate diferite, dar majoritatea au un grad de dificultate redus, de familie. Sunt genul de pârtii pe care toată lumea le recomandă, riscul de accidente este mai mic, poate merge și un copil, și o persoană mai în vârstă. Parcursul este printr-o zonă de foioase și conifere, ai stânga-dreapta pădure, în principiu nu ai probleme nici cu ceața sau golul alpin unde dacă este foarte urâtă vremea și nu știi pe unde să te orientezi.”, a detaliat Popa.
Profitabilitatea investiției nu poate fi pusă la îndoială, primele cifre demonstrând deja că municipalitatea va avea de câștigat sume importante. La fel vor sta lucrurile și pentru mediul privat. Dar asta nu înseamnă, explică Nelu Popa, că prin acest proiect el personal ar fi urmărit să bage bani frumoși în propriile buzunare. „16 milioane de euro este cifra estimată de noi că ne va parveni din fonduri europene, prin intermediul ADR. Diferența urmează să o obținem prin credit. Dacă punem la Reșița capacități de cazare, transport care să-i ducă la Văliug pe schiori și înapoi seara, cred că va fi un proiect de mare, mare succes. Poiana Brașov are 250 lei skipassul pe zi. Muntele Mic, 170 lei/zi! Estimarea noastră este că vom merge cu un 200 lei/zi skipass pe telegondolă, ceea ce înseamnă 40 euro/zi. La o estimare de 2.000 schiori/zi vom genera încasări de 100.000 euro/zi. Acest lucru înseamnă minimum 3 milioane de euro profit pentru Reșița! Primăria Reșița a început deja să încaseze bani din această activitate prin intermediul transportului urban. E o activitate care a generat surpriză la Transportul Urban Reșița. Au fost zile de sâmbătă-duminică în care încasările pe care le-am făcut din transportul Văliug – Semenic au rivalizat cu încasările care le fac zilnic cu 15-20 de autobuze în oraș. Este o percepție greșită la nivel de oraș și o simt, sunt oameni apropiați mie care nu înțeleg ce se întâmplă sus și faptul că beneficiarul tuturor acestor acțiuni este orașul Reșița. Există o confuzie extraordinară între persoana mea fizică, faptul că am investit în zona alpină, și ceea ce se întâmplă cu acest proiect. Sper să spulberăm aceste neclarități și, probabil, nu se va întâmpla asta decât atunci când vor începe să apară veniturile pe oraș într-un mod consistent.”, a mai explicat primarul Reșiței.