Ce se întâmplă cu educația după doi ani de pandemie? Aproape 60% dintre elevi fac meditații

Cei mai mulți elevi se simt extenuați și copleșiți în acest an școlar și consideră că au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

Este concluzia trasă în urma unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii. Datele au fost culese online, iar din grupul țintă au făcut parte peste 1.800 de elevi din ciclul de studii gimnazial și liceal. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt liceeni, iar 41% – în clasele V-VIII.

31% dintre copiii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară, aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie și doar o treime din elevii de clasa a VIII-a spun că se simt pregătiți pentru examenele naționale care urmează.

„Rezultatele sondajului realizat de Organizația Salvați Copiii, la capătul a doi ani de restricții, educație online și criză sanitară reprezintă un semnal de alarmă, nu doar pentru pentru viitorul educației ci și pentru sănătatea mentală a elevilor din sistem. Elevii din ciclul gimnazial consideră într-o măsură semnificativ mai ridicată că temele sunt mai grele în acest an școlar. În schimb, aproape 40% afirmă că nivelul de dificultate nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuți”, transmit reprezentanții Salvați Copiii.

Aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme și 31% spun că au rămas în urmă. Comparativ cu liceeni, elevii de gimnaziu sunt de părere că au parcurs materia fără probleme într-o măsură semnificativ mai ridicată comparativ cu liceeni.

„Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urma cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intram de la 8 și avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore. Revenim acasă și trebuie să facem temele pentru a doua zi care ne iau în jur de 2 ore jumătate. După teme trebuie să și învățăm pentru diferitele teste sau ascultări plus timpul pe care îl petrecem pe drum plus cel în care mâncam. Nu ne mai rămâne nici măcar o fărâma de timp pentru noi, pentru ceea ce ne place să facem. Suntem extenuați. Nici în weekend nu putem face ce vrem pentru că și atunci avem miliarde de teme. Nu simt că trăiesc, că e viața mea. Adorm plângând în fiecare seara și nu mai vreau să trăiesc acest chin”, a mărturisit un elev.

Sunt pregătiți elevii pentru Evaluarea Națională?

Jumătate dintre copiii din clasa a VIII-a aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce privește pregătirea pentru Evaluarea Națională, neputând lua o decizie între bine și slab pregătit.

Unul din trei copii se consideră pregătit pentru Evaluarea Națională, în timp ce aproape 2 din 10 nepregătiți.

„Buna ziua, domnilor profesori! Anul asta ar putea fi cel mai greu an de până acum pentru noi. Dăm două examene foarte importante, de care ne este foarte teamă. Consider ca elevii se simt speriați, pierduți, singuri. Noi avem nevoie doar de susținere și încurajări ca să ne simțim siguri pe noi. Vă mulțumim pentru munca grea depusă!”, a mărturisit un elev.

Aproximativ 70% dintre respondenți alocă pregătirii temelor, în afara orelor de curs, între una și trei ore zilnic. Elevii de clasa a VIII-a și fetele tind să aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru această activitate.

În jur de 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor apare în cazul elevilor de gimnaziu, în special cei din clasa a VIII-a.

Aproape jumătate dintre elevi spun că nu au vorbit cu profesorii despre modul în care se simt și alți 14% că ar fi vrut ca acest lucru să se întâmple. De asemenea, peste 50% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei. Copiii din clasa a VIII-a afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată că au simțit nevoia să facă meditații, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele că ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

„Profesorii ar trebui sa comunice între ei când vine perioada evaluărilor. Probabil ca nu există elevi care ar fi ok cu două teste într-o zi, de mai multe ori pe săptămână sau săptămâni în care fiecare zi are cel puțin cate un test. Este foarte stresant și foarte greu de pregătit și rafinat informația pentru aceste evaluări”, au mai răspuns elevii.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/