Ce se întâmplă cu bugetul orașului Moldova Nouă pe 2021, în lipsa unui primar și a Consiliului Local?

Situația inedită de la Moldova Nouă, acolo unde alegerea primarului și a Consiliului Local vor fi tranșate în instanță, face ca aparatul de specialitate să adopte măsuri legale pentru buna desfășurare a activităților curente. Se întâmplă și în cazul adoptării bugetului local pentru anul 2021.

Întreaga activitate a UAT-ului de la malul Dunării depinde în mare măsură de adoptarea bugetului local pe anul 2021. Astfel, în lipsa unui edil-șef și a unui Consiliu Local validat, secretarul administrației publice locale, Florin Ciovela, a explicat pașii de parcurs pentru ca sumele distribuite de la nivel național să-și găsească utilitatea în mod eficient:

„Sper și cred că vom avea constituit un Consiliu Local, astfel încât să putem aproba în termen bugetul pentru anul viitor. În mod normal, conform legislației în vigoare, proiectele de buget se aprobă de autoritățile deliberative în termen de maximum 45 de zile de la data publicării legii bugetului de stat în Monitorul Oficial al României. Dacă lucrurile nu decurg în termenul legal, Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale are prevăzute excepții care pot fi folosite pentru rezolvarea unor astfel de situații. Ca atare, iată ce se precizează în cazul autorităților deliberative care sunt dizolvate sau care se află în procedură de dizolvare: «direcţiile generale ale finanţelor publice, prin excepție de la prevederile alin. (7), alocă cote, respectiv sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, până la data aprobării bugetelor locale ale noilor autorități deliberative constituite»”.

leader board 728 x 90 px