CCIA Timiș demarează sesiunile gratuite de training în cadrul proiectului transfrontalier destinat pieței muncii!

În calitate de partener al proiectului „Să valorificăm piața muncii din Banat prin nevoi realiste”, finanțat prin Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Serbia, CCIAT începe înscrierile la sesiunile de instruire a persoanelor care nu au un loc de muncă și a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă.

Prima categorie de cursuri se referă la cursurile pentru persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

Aceste cursuri se vor desfășura în perioada 2-6 martie și vor avea o durată de 5 zile (4 ore/zi), între orele 10.00 și 15.00. Numărul de locuri disponibil este 20.

Tematica abordată va viza cariera profesională – planificarea căutării unui loc de muncă, profiluri de carieră, meserii căutate/meserii în declin, salarii, educație/training, interacțiunea cu angajatorii, crearea unei baze de date cu posturi vacante și oportunități de formare; personal branding – online și offline – construirea de comunități sociale și profiluri sociale de tip LinkedIn, You Tube, Facebook, website; redactarea unui CV, scrisoarea de motivație/intenție, importanța referințelor; pregătirea și derularea unui interviu de angajare de succes – întrebări pe care candidații ar trebui să le adreseze, fișa postului, tactici de negociere; angajarea – legislație specifică în vigoare, documente și permise de muncă necesare în zona transfrontalieră România-Serbia;  păstrarea locului de muncă – sănătate și siguranță la locul de muncă etc.

Cea de-a doua categorie de cursuri vizează persoanele care care doresc să își înființeze propria afacere.

Aceste cursuri se desfășoară în perioada 16-20 martie.

Tematica abordată se orientează spre munca independentă – profiluri antreprenoriale; genul și antreprenoriatul; munca individuală –evaluarea competențelor tehnice și IT; planificarea profitabilă a afacerilor – domenii de interes, idei de afaceri, planul de afaceri; finanțarea profitabilă a afacerii – planificarea bugetului, atragerea de investitori, fonduri pentru start-upuri; deschiderea unei afaceri în zona transfrontalieră – legislație specifică, documente și autorizații necesare; păstrarea locului de muncă; promovarea afacerii – online și offline – construirea de comunități sociale și profiluri sociale de tip LinkedIn, Youtube, FB), cultură, tradiții și obiceiuri în zona transfrontalieră etc.

Locul de desfășurare a cursurilor va fi comunicat ulterior.