Liderul USR, Cătălin Drulă, neagă acuzațiile aduse de ministrul de Interne, Lucian Bode. El admite că a semnat un contract cu finanțare europeană pentru un proiect de siguranță rutieră, dar nimic legat de detalii tehnice. În plus, mai spune că, „din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr”.
„După ce săptămână trecută eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile. A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație. Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit «Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație» (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare)”, spune Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei și prevede 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, 4.000 de dispozitive mobile, 1.400 de imprimante mobile termice, 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic și 300 de autospeciale de poliţie.
„Formal vorbind, contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne. Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene. Unde minte Bode? Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate de el și de subordonații săi. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui). Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație. Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci nu scapă”, încheie Drulă.
De cealaltă parte, ministrul Lucian Bode a anunțat astăzi că, de fapt, contractul de finanțare pentru autospecialele BMW este semnat de Cătălin Drulă și reprezentantul IGPR și îl acuză pe liderul USR de dezinformare.