Caransebeșul, repus pe harta aeroporturilor din România! Permisul de zbor pentru marile companii aeriene trebuie „avizat” de Consiliul Județean!

Veste fabuloasă pentru turismul din Caraș-Severin, pentru mediul de afaceri, dar și pentru cei care călătoresc de obicei cu avionul, cu plecare din Timișoara! Au început demersurile pentru redeschiderea Aeroportului Caransebeș, aterizarea și decolarea în Caraș-Severin a avioanelor companiilor care operează pe celelalte aeroporturi din țară depinzând la această oră de câteva semnături!

Firma omului de afaceri lugojean Gabriel Olariu a început deja demersurile de reautorizare a aeroportului din Caransebeș ca și aeroport internațional pentru aviație generală și în varianta optimistă în maximum un an acesta ar putea fi inaugurat. „Am încheiat contracte cu mai multe firme care realizează documentația necesară pentru autorizare la Autoritatea Aeriană Civilă din România. Deja se lucrează la planul de siguranță și de securitate a aeroportului, deja am început lucrările pentru studiile de portanță și de rezistență a pistei de aterizare și decolare, deja am început lucrările de reparație la clădirile cruciale pentru procesul de autorizare. Clădirea turnului de control este în procent de 90% finalizată, am început proiectul pentru aerogară și birourile pentru autoritățile statului. Aici mă refer la Poliția de frontieră, Vamă, SRI, toate aceste instituții care trebuie să facă verificările pasagerilor pe intrări și ieșiri din țară”, a declarat Gabriel Olariu pentru expressdebanat.ro.

Un singur obstacol

Totul merge conform planului până acum, iar șansele autorizării aeroportului pentru astfel de zboruri sunt foarte mari. O singură piedică există în momentul de față, explică investitorul. E vorba despre o suprafață de teren care mulți ani s-a aflat în litigiu. Fără aceasta e absolut imposibil ca Aeroportul Caransebeș să fie autorizat pentru aviație generală. „E vorba despre o suprafață de teren de 3,9 hectare. În momentul predării acestei proprietăți în concesiune era proprietatea a cinci persoane fizice, nu a Consiliului Județean. Litigiul s-a terminat abia în noiembrie 2017. Această suprafață de 3,9 hectare încă nu ne-a fost predată de către Consiliul Județean pentru a putea avea și situația juridică, nu numai situația faptică a acestui teren clarificată. Sperăm că în cel mai scurt timp vom avea și această suprafață din partea Consiliului Județean predată și apoi lucrurile intră pe ultima sută de metri pentru autorizarea aeroportului. Din discuțiile noastre cu partenerii de la firmele care fac documentația, probabil că un termen de 6 luni ar fi un termen realist. Să zicem un maximum de opt luni în care aeroportul din Caransebeș ar putea fi autorizat!”, a detaliat Olariu.

Cel mai mare cargo

Pe Aeroportul din Caransebeș aterizează și decolează în prezent aeronave de mici dimensiuni, care nu necesită autorizarea pistei, deși, susține investitorul, la fel de bine ar putea să o facă avioane mari, de pasageri, chiar și un Boeing 737! „Noi ne dorim un aeroport în adevăratul sens al cuvântului, spune Ga briel Olariu. Eu cred că aeroportul din Caransebeș poate deveni cel mai mare și cel mai dezvoltat centru de cargo din Vestul României pentru că nu avem un cargo dezvoltat nici la Timișoara. Se desfășoară activități de cargo, dar nu foarte multe și foarte mari, ceea ce Caransebeșul ar putea să devină”.

Bani europeni

Investitorul, care a obținut toate avizele necesare și pentru primul liceu privat de tehnică de aviație din România, Liceul Max Ausnit de la Caransebeș, urmărește și atragerea unor importante fonduri europene. Până acum a obținut bani frumoși de la UE. „Eu sunt un exemplu bun pentru practica aceasta de a accesa fonduri europene. Am făcut patru proiecte europene până acum. Primul de 100.000 de euro, două de 200.000 de euro și al patrulea de 5 milioane de euro, deci știm cum se face și se poate face. Toată treaba este să facem lucrurile ca la carte și primul pas pentru a obține fonduri europene este autorizarea aeroportului și punerea lui pe lista aeroporturilor din România”, a mai explicat Olariu.

Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, nu e deloc entuziasmat. E un proces pe rol în momentul de față legat de aeroport, de concesiune, de redevență, până la hotărârea definitivă a instanței prefer să nu vorbesc de aeroport”, a spus șeful administrației județene.