Licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii Timișoara – Moravița ar putea demara în primăvara anului viitor, spun surse din CNAIR. Sudiul de fezabilitate va fi gata în această toamnă, iar, potrivit contractului, procedurile pot dura întreg anul viitor.
Potrivit unui act adițional, perioada de implemetare a proeictului este de 50 de luni. Aici intră atât elaborarea SF-ului, cât și asistența tehnică în vederea organizării licitației, cu tot cu întocmirea caietului de sarcini.
„Compania Națională de Adminitrare a Infrastructurii Rutiere, în calitate de beneficiar, și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de organism intermediar pentru transport, au semnat, în data de 23.06.2022, actul adițional nr.2, lacontractul de finanțare nr. 41/20.08.2019, pentru proiectul: Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița. Prin semnarea actului adițional nr.2 se modifică următoarele condiții importante: durata contractului și perioada de implementare a proiectului este de 50 de luni, respectiv între data 01.11.2019 și data 31.12.2023, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, aflăm de la CNAIR.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Studiul de fezabilitate pentru construirea autostrăzii pe teritoriul României din Timișoara până în vama Moravița, este încă în lucru. Ministrul Transporturilor spunea că documentația va fi gata la finalul acestui an. Între timp, a fost semnat protocolul România – Serbia pentru autostrada Timișoara – Moravița. Documentul este necesar pentru ca șoseaua rapidă să fie legată de autostrăzile din țara vecină și să ajungă până în Belgrad.
„Odată cu semnarea acestui memorandum trecem la profil de autostradă Timișoara – Moravița (n.r. inițial a fost proiectat un drum expres). În 2016 a mai fost o tentativă de a se semna un astfel de memorandum, din păcate, partea română nu a considerat o prioritate acest proiect. L-am reluat și în acest moment ne aflăm în elaborarea studiului de fezabilitate. Undeva în toamna acestui an vom termina studiul de fezabilitate. Primăvara anului viitor va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție, ceea ce înseamnă că, după evaluarea ofertelor, sper eu, în vară, să înceapă să se lucreze. Avem finanțare, acest proiect face parte din Masterplanul de Transport al României. Lipsea acest memorandum, astfel încât să avem autostradă, și nu drum expres”, a explicat Sorin Grindeanu.
Studiul de feazabilitate a costat 10,7 milioane de lei.