Calea Timișoarei, pe calea cea bună! Două firme interesate să toarne asfalt pe unul dintre cele mai peticite drumuri ale Reșiței

calea timisoarei google street

Se fac pași importanți în proiectul de reintroducere a tramvaiului. Mai exact, în componenta care presupune reabilitarea uneia dintre cele mai circulate artere ale Reșiței, care scoate peri albi șoferilor. Nu este însă singura parte a proiectului care a găsit ofertanți.

Cea de-a treia fază a proiectului de reintroducere a tramvaiului în circulație, cea care presupune ridicarea unei stații intermodale de transfer în Muncitoresc, reabilitarea a două străzi (Calea Timișoarei și strada Bârzăviței), precum și reabilitarea unor poduri, intră în linie dreaptă. Pentru două dintre loturi până la termenul-limită de 11 februarie s-au înscris firme interesate să execute lucrările.

Este vorba despre „Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și strada Bârzăviței – Municipiul Reșița”, proiect pentru care sunt puși la bătaie aproape 25,6 milioane de lei. Aici și-au depus oferta două companii – PORR și Banat Construct. Această etapă a proiectului presupune modernizarea Căii Timișoarei pe o lungime de 2.563 de metri și a străzii Bârzăviței – 283 de metri, amenajarea de piste de biciclete, spații verzi, locuri de parcare, iluminat public modern și plantare de arbori.

Firma austriacă PORR a depus ofertă și pentru „Reabilitare poduri peste râul Bârzava și Bârzăvița în Municipiul Reșița”, un proiect cu o valoare de 2,15 milioane de lei. 

Singurul proiect din Faza 3 a „Modernizării transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat” care nu a trezit interesul niciunei firme este stația intermodală din Muncitoresc, o construcție care ar urma să fie etajată, cu spații de odihnă și așteptare, cabinet pentru vânzarea titlurilor de călătorie și informații, grupuri sanitare. De asemenea, tot în această etapă ar trebui pus la punct un sistem de supraveghere video cu 37 de camere și dotarea stațiilor de îmbarcare/debarcare călători de-a lungul traseului de tramvai și autobuz pe Bulevardul Muncii, cu suprastructuri de protejare a călătorilor, sisteme de informare (panouri, totemuri), mobilier urban. „Sistemele reprezintă începutul unei gândiri de oraș tehnologizat, care va combina informații folositoare cu privire la inteligența artificială, care schimbă direcția în trendul de dezvoltare către conceptul de Smart City.”, se arată în descrierea proiectului.

Lucrările din acest proiect sunt cele mai costisitoare din Faza 3 – aproape 41,7 milioane de lei.

Rămâne ca ofertele depuse pentru cele două loturi să fie analizate de administrația reșițeană, iar pentru lotul care include stația intermodală din Muncitoresc licitația va fi reluată.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/