Business-ul care a depășit tiparele tradiționalului scrie istorie de mai bine de un deceniu

Vinde produse din carne și bunătăți de la producătorii locali, în Prăvălia Șpais, deoarece măcelăria-carmangerie a transformat-o într-o bibliotecă, o bibliotecă de afumături, afacere atipică, dar de mare succes pentru un oraș mic.

Se ridică încă multe sprâncene când cineva povestește despre „Biblioteca de Afumături” din Reșița. De ce carne și cărți, de ce un brand retro, de ce „Șpais Prăvălie Faină”? Pentru că se poate, pentru că se rup bariere și pentru că se dorește mai mult. Clasicul a îmbrăcat de mult hainele inovatoare ale tinereții și a transformat mica afacere de familie, transmisă din tată în fiu, într-o afacere de succes care acum se laudă cu cei 10 de ani activitate.

„Nu a fost ușor, am trăit și trăim perioade de criză, dar prin prisma domeniului de activitate și a neclintirii noastre am răzbit și iată-ne acum la ceas aniversar. Am construit această afacere pe temelia seriozității, a bunului simț și a respectului față de client, tocmai de aceea acum îi răsplătim încă o dată pe cei care ne trec pragul zilnic și nu numai. Toată luna iulie avem pregătite o serie de surprize care vor culmina cu o tombolă unde premiul cel mare va cântări mult. Mai exact greutatea unui om în produse din carne, premiul cel mare și locul doi – o roabă de mititei”, a declarat Claudiu Uzoni, administratorul business-ului.

Măcelăria Carmangerie Marii Mici Uzoni, cunoscută de reșițeni ca și „Biblioteca de Afumături” este un concept mai vechi, rebranduit în stil retro, un magazin ce oferă produse românești din carne, pregătite cu atenție, fără aditivi alimentari și după vechile rețete ale Banatului de Munte, lăsate moștenire de pricepuții măcelari. Situată în Piața Reșița Sud, „biblioteca” se laudă cu produse ce satisfac toate gusturile: de la carne proaspătă, în cea mai mare parte de proveniență românească, produse preparate, mititei, pleșcavița, pate, lebăr, până la clasicii cârnați afumați doar cu lemn de esență tare, care dă cărnii o aromă specifică, proprie, pe care așa cum spun clienții: „rar o mai găsești și a cărui gust te trimite în timpuri vechi, în propria gospodărie de la sat.”

Atunci când povestește despre cei 10 ani de provocări, inspirație și împliniri, Claudiu Uzoni, punctează câteva aspecte care au creionat și dezvoltat afacerea de familie, un proiect la a cărui cârmă speră să ajungă peste câțiva ani și copiii acestuia:

„Eu zic că ne-am făcut un nume, un nume al produselor, și privind în urmă cred că am reușit să realizăm dublu față de ce ne-am propus inițial. Am venit cu suflu nou, cu imagine nouă, cu promovare intensă pe Facebook, unde am promovat excelent toate campaniile noastre. Este un business atipic, care tatălui meu i-a plăcut foarte mult. Îmi aduc aminte cu nostalgie de primul magazin cu rama de la fereastră care era din flori de carne, un concept care la acea perioadă părea extrem de atractiv pentru clienți și de aici am dezvoltat un concept retro pentru că am vrut dintotdeauna altceva, mai ales că sunt și un spirit liber și creativ, iar oamenii sunt atrași în permanență de acel ceva nou, interesant.

Acum, ca și planuri de viitor suntem aproape de etapa finală a proiectării și sperăm cât mai repede să ajungem la etapa demarării construcției unei carmangerii moderne care să întrunească toate dotările necesare celor mai bune certificări ale calității. Tot ce ne-a ținut în loc a fost, din păcate, această perioadă de pandemie, care desigur ne-a afectat și pe noi ca și pe restul oamenilor de afaceri și nu numai. Și cu toate acestea, dacă ne uităm la cifrele de anul acesta pot spune că am stat bine în raport cu situația creată, când totul era pustiu și nu era nimeni pe stradă. Dar, am răzbit și de această dată!”.

Că este un trend sau nu, un lucru este cert, orice om de afaceri care se respectă și își respectă comunitatea, din partea căruia primește cel mai mare sprijin, se implică activ în numeroase proiecte sociale, așa cum a făcut și face în continuare și Claudiu Uzoni:

„Am făcut o campanie la azilul de bătrâni din oraș, am sponsorizat o campanie de mașini retro, am susținut echipa de fotbal CSM, am făcut parte din proiectele celor de Teatru de Vest din Reșița și evident, am creat pe parcursul acestor ani o mulțime de evenimente mai mici prin care am întins o mână de ajutor comunității locale. Toți trăim aici, iar dacă noi de noi nu ne sprijinim, atunci să nu așteptăm să vină altcineva să o facă în locul nostru”.

În cadrul campaniei aniversare de 10, intitulată „Toată luna iulie este pe distracție” sunt așteptați toți clienții la „Biblioteca de Afumături”,  fiecare având șansa de a se înscrie atât la marea tombolă cât și de a fi plăcut surprins cu alte zeci de premii mai mici.