Bucuria a fost la ea acasă atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari! Programul „Competiția dintre tradițional și inovație” a îmbinat educația cu distracția!

1000x100 Cuib de vise 1000x100

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița a desfășurat cea de-a doua ediție a programului-schimb de experiență intitulat „Competiția dintre tradițional și inovație”, în tabăra de la Râul Alb, unde au participat elevi, părinți și cadre didactice din instituțiile partenere. Scopul programului este de a cunoaşte diferite aspecte ale vieţii din teritorii diferite și de a stabili relaţii sincere, între copiii din România şi cei din Serbia.

Programul s-a desfășurat în perioada 17-19 mai, având ca parteneri Nvo Skola Plus, Bela Crakva, Serbia; Casa Corpului Didactic și Inspectoratul Școlar Caraș-Severin. Acesta face parte din Seminarul Didactica Internațional, ediția a XXVIII-a și este coordonat de directorul adjunct al Colegiului National „Mircea Eliade” Reșita, profesor Cristina Mirela Perța.

În program au fost implicați un număr de 44 de elevi români și 10 elevi sârbi, precum și cadre didactice din cele două țări partenere.

Atelierele de lucru au vizat abilități practice, artistice, de comunicare, sportive, dar și cunoștințele interdisciplinare ale participanților. Echipele de elevi participante la atelierele de lucru au fost mixte, formate din elevi români și sârbi, dar și echipe reprezentative în cadrul competițiilor. Activitatea pe echipe mixte a facilitat legarea unor prietenii între elevii celor două țări partenere.

STPT job 1000x200

Unul dintre momentele cele mai atractive pentru copii a fost focul de tabără, la care au participat activ. În jurul focului de tabără, au răsunat cântecele, creațiile literare proprii, glumele, încheiate cu o horă a prieteniei, care a adus bucuria „la ea acasă”.

Prin facilitarea schimbului de bune practici prin participarea la atelierele de lucru, profesorii au avut oportunitatea să învețe împreună, unii de la ceilalți, să se evalueze reciproc, să colaboreze în identificarea unor soluții la probleme comune din viața școlii și să elaboreze instrumente utile pentru rezolvarea lor. Cadrele didactice participante la activități organizate în spații nonformale și-au împărtășit valorile personale, specificul cultural, experiențe profesionale și, în egală măsură, și-au dezvoltat abilitățile interpersonale și de comunicare atât în cadrul sesiunilor de formare/grupuri de lucru, cât și în afara acestora.

La finalul programului a avut loc evaluarea activităților proiectului, au fost oferite diplome de recunoaștere a implicării copiilor, adeverințe cadrelor didactice și diplome partenerilor și echipei de organizare pentru activitățile desfășurate în vederea reușitei proiectului.

Muzeul TM
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/